رنو لوگان استپ وی رونمایی شد؛ افزایش ارتفاع برای نوه خلف تندر 90

امتیاز دهید post

لوگان یکی از محصولات ارزان قیمت و اقتصادی شرکت داچیا است که در برخی کشورها از جمله ایران و روسیه با برند شرکت مادر یعنی رنو به فروش می رسد. این شرکت فرانسوی اخیرا تصمیم گرفته نسخه استپ وی از لوگان را در پهناورترین کشور جهان عرضه کند.

همانند دیگر اعضای خانواده استپ وی در بدنه لوگان استپ وی نیز قطعات پلاستیکی زیادی دیده می شوند. در این نسخه از لوگان شکل سپرها تغییر شکل پیدا کرده، ارتفاع خودرو نیز افزایش یافته تا امکان عبور از مسیرهای ناهموار راحت تر شود. از دیگر تفاوت های این نسخه می توان به جلو پنجره تازه، اضافه شدن رینگ های جدید و ضربه گیر (سینی) به زیر بدنه اشاره کرد.

با وجود تغییرات و بهینه سازی های اعمال شده نباید انتظار این را داشت که لوگان استپ وی به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده و توانایی های حرکتی مثل ولوو S60 کراس کانتری را داشته باشد. زیرا همانطور که اشاره شد این خودرو دارای ماهیتی ارزان قیمت بوده و در صورت اضافه شدن قابلیت ها و امکانات بیشتر مزیت قیمت را از دست می دهد.

با وجود این، لوگان استپ وی از امکانات نسبتا مناسبی بهره می برد. صندلی های گرم شونده، سنسورهای پارک و سیستم اینفوتینمنت با امکان پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی برخی از این موارد هستند.

وظیفه تامین نیروی رنو لوگان استپ وی بر عهده همان موتور 1.6 لیتری بنزینی گذاشته شده؛ این موتور در سه نسخه متفاوت توانایی تولید 82، 102 و 113 اسب بخار قدرت را داشته و به یک گیربکس دستی متصل می شود.

ظاهرا نسخه ای هم با پسوند City در نظر گرفته شده که به گیربکس CVT مجهز خواهد شد. این نسخه به واسط رنگ قرمز خود متمایز از دیگر مدل ها خواهد بود.

رنو موتوری دیزلی را نیز در لیست پیشرانه های لوگان استپ وی گنجانده است. این موتور 1.5 لیتری dCi در همکاری با گیربکس 5 سرعته دستی چرخ های جلو را به حرکت در میاورد.

آنطور که فرانسوی ها اعلام کرده اند، لوگان استپ وی در روزهای آینده در نمایشگاه خودروی مسکو رسما رونمایی خواهد شد. فروش این خودرو قرار است از پاییز امسال آغاز شود. لادا Vesta Cross یکی از رقبایی است که لوگان استپ وی باید در بازار روسیه به مصاف آن برود.

The post رنو لوگان استپ وی رونمایی شد؛ افزایش ارتفاع برای نوه خلف تندر 90 appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط