کافه‌ای در توکیو با کمک ربات‌ها معلولین را استخدام می‌کند

امتیاز دهید post

اخیراً کافه‌ای در ژاپن ربات‌های پیشخدمت جدیدی را به کار گرفته که معلولان کنترل آنها در دست دارند. بدین شکل معلولین با اختلالات فیزیکی شدید هم قادرند شغل داشته باشند و از خانه‌ی خود به مشتریان سرویس دهند.

این ربات‌ها که تقریباً هم قد یک کودک هفت ساله هستند، صدا و تصویر را با کمک اینترنت انتقال می‌دهند و کاربران می‌توانند با کمک تبلت یا لپتاپ خود، کنترل آنها را در دست بگیرند. مهندسان طراح این پروژه مدعی شدند که آنها با این برنامه قصد داشتند که برای معلولینی که قادر نیستند اندام خود را تکان دهند، موقعیت شغلی فراهم آورده و به نوعی کارآفرینی کنند.

بدین ترتیب از این پس معلولین مبتلا به بیماری‌های عضلانی نظیر ALS می‌توانند کنترل ربات‌هایی به نام OriHime-D را در دست بگیرند و به کار مشغول شوند. حال اگر طرح آزمایشی ربات‌های یاد شده با موفقیت عملی گردد، به احتمال قوی در المپیک سال ۲۰۲۰ ژاپن شاهد فعالیت این ربات‌ها و کنترل کنندگانشان در سرتاسر شهر توکیو خواهیم بود.

Masatane Muto سرپرست این پروژه که خود به بیماری وحشتناک ALS مبتلاست، باور دارد که تمامی انسان‌ها باید آزادی عمل برای فعالیت شغلی‌شان را داشته باشند. وی در این مورد می‌گوید:

«من می‌خواهم در سال ۲۰۲۰ به مردم سراسر جهان پیغام دهم؛ اگر معلول هم باشیم باز می‌توانیم رسوم مهمان‌نوازی را بجای آوریم.»

OriHime-D در واقع یک ربات ۱.۲ متری و ۲۰ کیلویی است که یک دوربین به همراه میکروفونی قدرتمند در قسمت بالای سرش تعبیه شده است. این ربات با کمک این دو وسیله می‌تواند صدا و تصویر را به صورت زنده مخابره کند. از سوی دیگر معلولین می‌توانند با دریافت این محتوا، به صورت همزمان تصمیم گرفته و کارشان را به صورت صحیح انجام دهند. کافه یاد شده قرار است از پنجم تا شانزدهم آذرماه در محله‌ی آکاساکای توکیو شروع بکار کند.

تماشا کنید: با ربات خدماتی جدید علی بابا آشنا شوید

The post کافه‌ای در توکیو با کمک ربات‌ها معلولین را استخدام می‌کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط