۴ نکته که باید قبل از ترک کار و راه اندازی کسب و کار جدید بدانید

امتیاز دهید post

بسیاری از افراد با شروع فعالیت های کاری جدید موفق می‌شوند که خودی نشان دهند و به سرعت مراحل ترقی را طی کنند. آنها پس از مدتی فعالیت به عنوان مدیر یا مسئول در یک شرکت بزرگ، خسته می‌شوند. این افراد پس از مدتی حس می‌کنند که هر هفته در حال طی کردن چرخه‌ای معیوب و پایان ناپذیری از ناامیدی یا ناراحتی هستند.

در این مواقع فکر کردن به کار جدید می‌تواند بهترین گزینه برای آنها باشد اما سوال اساسی اینجاست که آیا این افراد ابتدا باید استعفا دهند و سپس به فعالیت جدیدشان بپردازند یا اینکه در حین حفظ شغل خود، یک کسب و کار جدید را آغاز کنند؟

پاسخ این سوال به اخلاقیات و میزان تعهد کاری آنها بستگی دارد. برخی افراد با کنار کذاشتن شغل قبلیشان سعی می‌کنند برای خود انگیزه ایجاد کنند تا هر چه سریع تر بتوانند به کسب و کار جدید خود بپردازند. این در حالی است که مسئله یاد شده می‌تواند روی برخی افراد اثر عکس بگذارد و آنها باید پیش از آن که به طور کامل کارشان را کنار بگذارند، از موفق بودن فعالیت کاری جدید اطمینان خاطر کسب کنند.

به هر حال اگر از دو روش موجود قرار باشد معدلی به عنوان بهترین راه انتخاب کرد، مهلتی یک ساله می‌تواند زمان مناسبی برای کنار گذاشتن شغل قبلی و شروع کار جدید باشد. با این وجود لازم است که چند مسئله اساسی درباره کسب و کار جدید درنظر گرفت یا اینکه حتماً پیش از شروع کار در موردشان تصمیم گیری کرد. به طور کلی این موارد به چهار نکته کلی تقسیم می شوند؛

۱. بدانید چه نوع کسب و کاری می‌خواهید به راه اندازید

شاید مهمترین مسئله‌ای که باید پیش از شروع هر کاری بدانید، نوع کسب و کار جدید شما است. اگر شما از این مسئله مطلع باشید، آنگاه ایده‌های زیادی درباره‌ی آن به سراغتان خواهد آمد.

انتخاب نوع صنعتی که قصد دارید در آن فعالیت کنید، می‌تواند راه گشای شما در بسیاری از مسائل باشد. اگر شما به حوزه‌ی خاصی عشق می‌ورزید یا سرگرمی محبوبی دارید، می‌توانید آن حوزه را برای فعالیت برگزینید.

البته باید در نظر داشت که علاقه‌ی زیاد به یک مسئله تضمین کننده‌ی موفقیت شما نیست. باید فرصت یا ایده‌ای خاص در آن زمینه انتخاب کنید که پیش از این کسی سراغ آن نرفته باشد. علاوه بر این شما باید جای خالی کسب و کارتان در بازار مشاهده کنید تا بتوانید با راهکارهای مناسب آن را پر نمایید.

تصمیم گیری در این زمینه ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه ها طول بکشد بنابراین بهتر است در حین تصمیم گیری شغلی داشته باشید تا بتوانید مخارج زندگی خود را تامین کنید.

۲. ایده‌های مربوط به کسب و کار جدید را از قبل آماده کنید

شما نه تنها باید بدانید چه کسب و کاری می‌خواهید به راه اندازید، بلکه باید ایده‌های زیادی در این زمینه آماده کرده باشید. در این مقطع بهتر است لیست کاملی از ایده‌های خود تهیه کنید و سپس به مقایسه آنها با یکدیگر بپردازید تا بتوانید آنها را به ترتیب اولویت، طبقه بندی نمایید.

پس از انتخاب ایده‌های مختلف، بازخوردشان را مشاهده کنید، در رابطه با آنها تحقیق کرده و از درستی یا کارآمدی آنها اطمینان حاصل کنید. در این مقطع باید مطمئن باشید که بهترین ایده‌ها را انتخاب کرده‌اید و می توانید با کمک آنها موفق شوید.

همانطور که اشاره شد انتخاب نوع کسب و کار یا ایده‌های اصلی در رابطه با آن، می‌تواند تمامی وقتتان را بگیرد پس بهتر است در این هنگام منبعی برای کسب درامد داشته باشید.

۳. به دنبال سرمایه لازم برای کسب و کارتان باشید

حتی اگر بکر ترین ایده و بهترین موقعیت را برای کسب و کارتان برگزینید، باز هم بدون سرمایه راه به جایی نخواهید برد. هر کاری نیاز به سرمایه اولیه دارد، به راه انداختن یک کسب و کار جدید هم بدون شک صرف هزینه‌های زیادی می طلبد.

این مسئله یکی از مهمترین دلایلی است که بسیاری از افراد، شغلشان را حفظ می‌کنند تا در این مدت بتوانند هزینه‌ی اولیه مورد نیاز را به هر شکل ممکن تهیه نمایند.

در این مواقع بهتر است زیاد هزینه نکنید تا بتوانید با صرفه جویی کمی جلو بیفتید. حتی می‌توانید برای کسب و کار خود دنبال سرمایه گذار یا شریک بگردید تا بتوانید بدین شکل کار خود را سریعتر آغاز کنید و از موقعیت‌های بوجود آمده به نحو احسن بهره ببرید.

۴. برنامه‌ها و نقشه‌هایتان را از قبل کشیده و آماده نمایید

شاید مهمترین نکته‌ای که برخی پیش از آغاز کسب و کارشان فراموش می‌کنند، این است که باید پیش از شروع انجام فعالیت، طرح و برنامه‌ی دقیقی از چگونگی رسیدن به اهدافتان داشته باشید. این طرح می‌تواند به نوعی نقشه راهتان محسوب گردد و شما می توانید با بهره گیری از آن، در چرخه زمانی کارها، اهدافتان را اولیت بندی کرده و ترتیب کارها را فراموش نکنید.

بدین شکل شما می دانید که چه کارهایی را باید به ترتیب انجام دهید تا کم کم به سودهی برسید و بتوانید بهتر عمل کنید. به یاد داشته باشید حتی اگر بتوانید زودتر از موعد زمانی مشخص کارتان را آغاز کنید، باز صبر پیشه کنید تا تمامی مراحل را به ترتیب طی نمایید. این مسئله می‌تواند در طولانی مدت به نفعتان تمام شود.

The post ۴ نکته که باید قبل از ترک کار و راه اندازی کسب و کار جدید بدانید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط