مدیرعامل ازکی: اینشورتک‌ها نمایندگان بیمه را از بازار حذف نمی‌کنند

امتیاز دهید post

سامانه آنلاین مقایسه، مشاوره و خرید بیمه ازکی بعد از 4 سال پی‌ریزی‌های لازم نزدیک به 6 ماه است که به بهره‌داری رسیده و «تیم لطیف»، مدیرعامل ایرانی-آلمانی این شرکت ضمن اعلام این خبر، تاکید دارد که صنعت بیمه در کشور نیاز به تحول دارد و فرایند دیجیتالی شدن آن را نهادهای دولتی نیز تایید می‌کنند؛ فرایندی که به گفته او برخلاف تصور عموم لطمه‌ای به بازار سنتی بیمه و افراد شاغل در این حوزه نخواهد زد.

امروز -۸مهر- در نشست خبری سامانه آنلاین ازکی، تیم لطیف اعلام کرد که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از آلمان را تشویق به سرمایه‌گذاری در مجموعه ازکی کرده و با طمانینه وارد این بازار شده، به طوری که 3 ماه درباره نام و دامین این مجموعه تفکر شده است. لطیف باور دارد که باید شفافیت و تحولاتی در صنعت بیمه کشور ایجاد شود و صدور بیمه‌نامه آنی در هر ساعت از شبانه‌روز را یکی از تحولات جزیی که او و تیمش به دنبال آن هستند می‌نامد:

«چند سالی است که به ایران آمدم و فقدان یک سیستم مقایسه، مشاوره و خرید بیمه آنلاین را در کشور حس می‌کردم، به شخصه نمونه‌های موفقی از این مدل‌ها را در سطح بین‌المللی نظاره‌گره بودم و دوست داشتم سیستمی چون Check 24 که در آلمان بسیار موفق عمل می‌کند؛ در ایران پیاده شود. هم‌اکنون بیش از 50 درصد صنعت بیمه در کشوری چون آلمان نزدیک به چند بازیگر اینشورتک است و در کشورهایی نظیر انگلستان این سهم بیشتر هم هست اما در ایران این رقم به زیر یک درصد می‌رسد.»

لطیف در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو عنوان می‌کند که روند پیشرفت این سیستم در دنیا یک بازه زمانی 12 ساله طلبیده و او حدس می‌زند که این برهه زمانی در کشوری مثل ایران بسیار بیشتر باشد: «اما نقشه راه ما اینست که طی 5 تا 8 سال آینده اینشورتک‌ها در 10 الی 15 درصد این مارکت جایگاه داشته باشند.»

او همچنین به دیجیاتو می‌گوید که در قوانین بیمه کشور، می‌توان یک محصول جدید را ابدا کرد و یک بیمه جدید را ساخت:

«مثلا این روزها که نیاز مردم به گارانتی موبایل زیاد شده و خبری از موبایل گارانتی دار نیست، بیمه موبایل به بازار آمده است. در چارچوب قانون می‌توان یک سری بیمه‌ها را تعریف کرد و ما در مجموعه خودمان قصد داریم پس از جا افتادن و جذب اعتماد کاربران، به این موارد نیز ورود کنیم و بیمه‌های جدیدی بیافرینیم و یا نقص‌هایی را در یک سری از بیمه‌ها مثل بیمه عمر برطرف کنیم.»

اینشورتک

مدیرعامل سایت ادعا دارد که دامین چهار حرفی‌شان تنها دامین چهار حرفی بین استارتاپ‌های ایرانی است و آن را به سختی و با هزینه گزاف تهیه کرده‌اند.

لطیف، نوید رونمایی از اپلیکیشن این مجموعه را نیز در آینده‌ای نه چندان دور به ما می‌دهد و تاکید دارد که سرویس آنها از منظر فنی یکی از قوی‌ترین و به‌روزترین سیستم‌های تکنولوژیکی در بین سایت‌های مشابه و رقبا است. مدیرعامل ازکی از اعلام رقم سرمایه شرکتشان خودداری می‌کند ولی آن را چندین میلیون یورو ذکر می‌کند که 80 درصد سهام آن در اختیار شرکت‌های ایرانی و 20 درصد آن در اختیار شرکت آلمانی است.

او به نگرانی‌های فعالان بیمه و نمایندگی‌های بیمه در سراسر کشور اشاره می‌کند و این نگرانی را می‌پذیرد ولی تاکید دارد که اینشورتک‌ها قصد حذف این قشر سنتی را از بازار ندارند و این یک روند طبیعی است که دیجیتالی شدن یک شغل باعث ایجاد تغییراتی در آن شود:

«در همه جای دنیا این اتفاقات رخ می‌دهد اما قشری از سیستم حذف نمی‌شود، آیا با ورود اسنپ ما شاهد حذف رانندگان بودیم؟ خیر بلکه تعدادشان بیشتر هم شده ولی در این پلتفرم‌ها مشغول به کار هستند و با مشتریانی راضی‌تر نسبت به قیمت و کیفیت روبرو هستند. در صنعت بیمه هم همین اتفاق باید رخ دهد و دیجیتالی شدن این حوزه قطعا برای قشر سنتی بی‌تاثیر نیست ولی آنها را وارد بازی جدیدی می‌کند و با مدرن کردنشان می‌تواند هم برای کسب و کار آنها مفید واقع شود و هم به اعتلای این صنعت کمک کند.»

اینشورتک

تیم ازکی باور دارد که تجربه مدیرعامل در سطح بین‌المللی و تیم‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای داخلی و جهانی که پشت خود دارند و همچنین فناوری‌های گران و به‌روزی که توانستند تهیه کنند در کنار یک تجربه بهتر کاربری می‌تواند برگ برنده آنها در میدان تجارت الکترونیک اینشورتک‌ها باشد.

The post مدیرعامل ازکی: اینشورتک‌ها نمایندگان بیمه را از بازار حذف نمی‌کنند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط