معرفی بازی Prince of Persia : Escape؛ بازگشت شاهزاده ایرانی

امتیاز دهید post

داستان اساسین کرید و پرنس آو پرشیا که در ایران با نام «شاهزاده ایرانی» شناخته می‌شود را دیگر همه شنیده‌ایم اما برای کسانی که نمی‌دانند، نقل قولی از مقاله «ناگفته های دنیای بازی» را می‌نویسم تا با ماجرا آشنا شوند: به اعتقاد خیلی‌ها اساسین کرید بزرگترین محرکی بود که توانست یوبیسافت را از ادامه پرنس آو پرشیا باز دارد.

حرکت روی دیوارها، یکی از ویژگی‌های کلیدی عنوان اصلی که به Escape هم آمده است.

پس از اتمام پروژه شاهزاده ایرانی شن‌های زمان (Prince of Persia: The Sands of Time) کارگردان بازی تصمیم می‌گیرد ادامه این عنوان به اسم شاهزاده ایرانی: قاتل (Prince of Persia: Assassin) را بسازد. یوبیسافت با ایده‌های سازنده کنار نمی‌آید و به همین خاطر کارگردان به این فکر می‌افتد تا ایده‌هایش را در عنوان جدیدی پیاده کند.

اینگونه بود که اساسین کرید به وجود می‌آید و با موفقیت‌هایش شاهزاده ایرانی را از دور رقابت خارج می‌کند. نزدیک به 8 سال از آخرین حضور پرنس ایرانی روی پلتفرم‌های خانگی می‌گذرد و در حالی که هنوز آینده این مجموعه معلوم نیست، حالا استودیوی کچ اپ (Ketchapp) آمده تا با اثر جدیدش مرهمی چند کوچک بر دل طرفداران شاهزاده باشد.

فرانسوی‌ها هفته پیش قسمت اول پرنس آو پرشیا را در قالب عنوانی بازسازی شده و البته متفاوت با نام Prince of Persia : Escape برای اندروید و iOS منتشر کردند. بازی از لحاظ محیط‌ها، گرافیک و طراحی مراحل تا حد زیادی به منبع اصلی خودش وفادار بوده اما در عین حال و در تصمیمی درست، کچ اپ با تغییراتی سعی کرده عنوانی مدرن‌ و امروزی‌تر بسازد.

در عنوان اصلی نقش کاراکتری را داشتید که باید از زندان می‌گریخت؛ کنترل او کاملا دست خودتان بود، باید مراقب تله‌ها می‌بودید و در این بین از دست سربازها فرار می‌کردید. پرنس آو پرشیا قدیمی بیشتر یک پلتفرمر کلاسیک بود و در بازی شاهزاده ایرانی اندروید با اثری رانر طرف هستیم. اینجا شخصیت اصلی خودش می‌دود و تنها وقتی به تله‌ها رسیدید باید بپرید.

Prince of Persia Escape

عکس وسط را ببینید، فعلا خبری از بخش فروشگاه نیست. همچنین اگر بازی سربازان عنوان اصلی را داشت و کمی اکشن هم چاشنی کار می‌کرد، نتیجه نهایی مطمئنا دلچسب‌تر می‌شد.

هر مرحله این روند تکرار می‌شود و با پیشروی هم تله‌های سخت‌تری انتظارتان را خواهد کشید. ایده کچ اپ برای مدرن‌سازی Escape و تغییراتی روی مکانیزم‌های آن کار کاملا هوشمندانه‌ای بود و سازنده تا حدی موفق شده از دل آن ویژگی‌های تاریخ مصرف گذشته عنوانی سرگرم کننده بیرون بیاورد.

اما نکته اینحاست که از تمام پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نشده و همین مسئله Escape را با تمام ذات نوستالژی خود به اثری متوسط تبدیل کرده است. انیمیشن‌ها آن‌قدر روان نیستند، مراحل تا خودشان را پیدا کنند کمی طول می‌شود، چینش بعضی تله‌ها کاملا شبیه به یکدیگر بوده و حتی تعدادی‌شان نقشی در به چالش کشیدن کاربر ندارند.

Escape می‌توانست اثر بهتری باشد ولی این مسئله بدین معنی نیست که با عنوانی ضعیف طرف هستیم. بازی به خصوص برای کسانی که با سری پرنس آو پریشا و نقطه آغاز این مجموعه خاطره دارند، اثر جذابی خواهد بود و می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. بنابراین اگر جزو این دسته هستید حتما نیم نگاهی به Escape بیاندازید.

Prince of Persia : Escape

  • Prince of Persia : Escape
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: Ketchapp
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 125.1 / 38 مگابایت
  • دانلود:
  • اپ استور
  • گوگل پلی
  • لینک کمکی

The post معرفی بازی Prince of Persia : Escape؛ بازگشت شاهزاده ایرانی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط