سایت پیوند‌ها به دلیل بدهی ۵ ساله به هاست ایران از دسترس خارج شد

امتیاز دهید post

سایت پیوندها برای کاربران ایرانی اینترنت کاملاً آشناست. حال شرکت «هاست ایران» به عنوان سرویس‌دهنده هاستینگ به این سایت، اعلام کرده است که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ و عدم پاسخگویی در این زمینه، سرویس‌دهی را به این سایت قطع کرده است. همین مسئله باعث شده تا از صبح امروز، کاربرانی که البته به شکل ناخواسته وارد سایت پیوندها می‌شوند، با این تصویر مواجه شوند:

فرشاد اسماعیلیان، از مدیران هاست ایران در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که هنوز هیچ اقدامی از سوی وزارت ارشاد صورت نگرفته است. او جمع بدهی وزارت ارشاد به این شرکت را حدود ۳۰۰ میلیون تومان ذکر می‌کند.

هاست ایران در همین رابطه، متنی را در اختیار دیجیاتو قرار داده است که در آن به شکل دقیق‌تری، دلایل این اقدام تشریح شده‌اند. برای مثال عنوان شده است که قرارداد میزبانی، تا پایان سال ۹۲ بوده است اما در نهایت نه قرارداد جدیدی با این شرکت بسته شده و نه قرارداد پیشین تمدید شده است:

«ناگزیر مراتب به استحضار معاونت محترم دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه رسید که ایشان نیز طی مکاتباتی با ریاست محترم مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن تاکید بر حساسیت سایت موردنظر در فضای مجازی، وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین هزینه‌های مربوطه را متذکر و نهایتا بر ادامه میزبانی این شرکت از سایت پیوندها صحه گذاشته و بر پرداخت حق‌الزحمه این شرکت تاکید کردند.»

هاست ایران در این متن خبر می‌دهد که مکاتبات با وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی نتیجه‌ای در بر نداشته است. اما بخش مهم این بیانیه، مربوط به قسمت پایانی آن است که از رفتار سازمان‌های دولتی با کسب‌وکارهای خصوصی می‌گوید و در نهایت نیز اشاره می‌کند که به دلیل مشکلات مالی، توان ادامه ارائه چنین خدماتی را ندارد:

«متاسفانه با وضعیت اقتصادی حاکم، اگر قرار باشد سازمان‌های دولتی در پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌های خصوصی چنین عمل کنند کسب‌وکارهای مشابه شرکت ما را به تعطیلی خواهند کشاند. در حال حاضر این شرکت در آستانه تعدیل نیرو و مشکلات عدیده مالی از جمله عدم امکان پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل و بدهی‌های معوقه به شرکت‌های سرویس‌دهنده بالادستی مواجه است لذا علیرغم میل باطنی ادامه ارائه این خدمات عملا از توان این شرکت خارج شده است.»

The post سایت پیوند‌ها به دلیل بدهی ۵ ساله به هاست ایران از دسترس خارج شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط