ارزکاوی به گذشته ها پیوست؛ انویدیا روی ورزش های الکترونیک تمرکز میکند

امتیاز دهید post

کنار گذاشتن پروژه توسعه سخت افزار برای ارزکاوی احتمالا به کمبود کارت گرافیک و افزایش قیمت این قطعات پایان می دهد.

طی سال گذشته و با افزایش بهای ارزهای مجازی بسیاری از کاربران به استخراج این ارزها از طریق کارت گرافیک و پردازنده روی آوردند که به نایاب شدن این قطعات منجر شد. حالا اما یکی از بزرگترین چیپ سازهای دنیا از برنامه های خود برای ترک این حوزه سخن گفته است.

انویدیا طی گزارش مالی خود از درآمد ۱.۸ میلیون دلاری تنها در بخش گیمینگ خبر داده اما «Jen-Hsun Huang»، مدیر عامل این کمپانی تایید کرده که برآورد ۱۰۰ میلیون دلاری آنها از درآمد قطعات ویژه استخراج ارز مجازی در سه ماهه قبلی بیش از حد انتظار بوده چرا که این رقم از ۱۸ میلیون فراتر نرفته است.

این محاسبات اشتباه باعث شد انویدیا ده سری کارت گرافیک (با ارزش تقریبی ۸۶ میلیون دلار) را به امید جلب نظر افراد فعال در حوزه ارز کاوی عرضه کند که بیشتر آنها فروش موفقی نداشتند. این شرکت سپس کارت ها را به صورت پراکنده و از طریق شرکت های دیگر با تخفیف قابل توجه یا اشانتیون هایی مثل حافظه SSD روانه بازار کرد. هدف اصلی انویدیا از این کار تخلیه انبارها تا قبل از فصل تعصیلات و از راه رسیدن میان رده های جدید بود.

این فروش ناموفق باعث شده مدیرعامل انویدیا از مشارکت نه چندان زیاد شرکت در حوزه استخراج ارز مجازی و تمرکز روی استراتژی ورزش های الکترونیک خبر دهد. این کمپانی در گزارش مالی خود مدعی شد که ورزش الکترونیک در حال گسترش است و در حال حاضر ۴۰۰ میلیون بیننده در دنیا دارد که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

برای درک بهتر این عدد اگر ورزش های الکترونیک را یک رشته جدا در نظر بگیریم محبوبیت آن در مقیاس جهانی به اندازه بیس بال خواهد بود.

The post ارزکاوی به گذشته ها پیوست؛ انویدیا روی ورزش های الکترونیک تمرکز میکند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط