کابوس امنیتی جدید؛ هکرها می توانند با میکروفن از محتوای نمایشگر شما با خبر شوند

امتیاز دهید post

به تازگی محققان امنیتی روشی یافته اند که با استفاده از میکروفن، جاسوسی از محتوای نمایشگر کامپیوترها از راه دور را ممکن می کند.

مدت ها است که پیشنهاد می شود برای حفظ حریم خصوصی، وبکم خود را بپوشانید چرا که هکرها می توانند به استفاده از بدافزارها و البته کمی شانس شما را مشاهده کرده یا حتی به صدایتان گوش دهند. البته از دسترس خارج کردن میکروفن به سادگی وبکم نیست.

روش جدیدی که محققان یافته اند کمی عجیب است زیرا اساساً کارکرد میکروفن و نمایشگر زمین تا آسمان متفاوت از هم به نظر می رسند. بر اساس پدیده «coil whine» یا به عبارتی نویزهای مغناطیسی شنیداری امکان شنود نمایشگر فراهم می شود.

در واقع این روش بر اساس صداهای فرکانس بالایی کار می کند که قطعات الکترونیکی در شرایط کارکرد سخت از خود پخش می کنند. اگر از تلویزیون ها و مانیتورهای لامپی قدیمی استفاده کرده باشید حتماً صدای وز وز آنها را به یاد دارید. مانیتورهای LCD پیشرفته امروزی نیز چنین صداهایی پخش می کنند.

شنود نمایشگر LCD که الگویی راه راه را نشان می دهد با استفاده از میکروفن.

گروهی از محققان با استفاده از یک نمایشگر و میکروفنی که در جای مشخصی قرار گرفته بود تلاش کردند صداهای پخش شده را تحت داده های خام ثبت کنند. این داده ها در واقع شدت کارکرد پیکسل خاصی را نشان می دادند. البته این تنها مرحله اول حمله بود.

یک الگوریتم ویژه که توسط یادگیری ماشینی آموزش داده شده می تواند این اطلاعات ثبت شده از نمایشگر را ترجمه کند. با استفاده از نرم افزاری خاص هکرها توانستند وبسایتی که در نمایشگر نشان داده می شد را با دقت 96.5 درصد کشف کنند.

البته به نظر نمی رسد این روش به این زودی ها توسط هکرها به کار رود، چرا که اساساً روش های راحت تری برای جاسوسی از کاربران وجود دارد. تصور کنید اسپیکرهای هوشمندی که تقریباً همیشه به صداهای محیط گوش می دهند، سیستم های پایش کودکان و دوربین های امنیتی دارای میکروفن از چه پتانسیل بالایی برای سوء استفاده توسط هکرها برخوردارند.

The post کابوس امنیتی جدید؛ هکرها می توانند با میکروفن از محتوای نمایشگر شما با خبر شوند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط