کاهش ۲۵ درصدی فروش فیفا ۱۹ در مقایسه با فیفا ۱۸

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

موسسه‌ی آماری Gameindustry اطلاعات و ارقام مربوط به فروش جدیدترین شماره‌ی فیفا را منتشر کرده است. طبق آمار منتشر شده، فیفا ۱۹ در مقایسه با فیفا ۱۸، فروشی ۲۵ درصد کمتر را در هفته‌ی اول عرضه تجربه کرده است. البته این کاهش فروش، در نسخه‌های دیسکی و فیزیکی بازی بوده است و احتمالا به جای اینکه از فروش کمتر بازی بگوید، خبر از محبوبیت بیشتری خرید دیجیتال بازی‌ها می‌دهد.

این آمار به جای اینکه از فروش کمتر بازی بگوید، خبر از محبوبیت بیشتری خرید دیجیتال بازی‌ها می‌دهد.

آمار و ارقام منتشر شده مربوط به انگلستان، یعنی بازار اصلی مجموعه بازی‌های فیفا است. مقدار دقیق فروش بازی منتشر نشده است، ولی از میزان فروخته شده‌ی نسخه‌های دیسکی، ۶۴ درصد نسخه‌ی پلی‌استیشن۴ و ۳۵ درصد نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بوده‌اند. فقط یک درصد از فروش را نسخه‌ی نینتندو سوییچ تشکیل داده است و نسخه‌های پلی‌استیشن۳ و ایکس‌باکس۳۶۰ هم آن‌قدر کم فروخته‌اند که در محاسبات در نظر گرفته نشده‌اند.

فروش نسخه‌های فیزیکی تمام بازی‌ها رو به کاهش است و شرکت‌های بازی‌سازی هم حسابی از این موضوع استقبال می‌کنند. در واقع، الکترونیک آرتز خودش مخاطبان بازی‌ها را به خرید نسخه‌ی دیجیتالی به واسطه‌ی سرویس اوریجین (Origin) تشویق می‌کند.

بازی FIFA 19

با این حال، ۲۵ درصد کاهش در فروش نسخه‌ی فیزیکی بازی، رقم کوچکی نیست. یکی از دلایل کاهش فروش،‌ ممکن است شروع همزمان فصل جدید بازی فورت‌نایت باشد. فورت‌نایت هم مثل فیفا، از بازی‌های محبوبی است که جمعیت زیادی از افراد مشغول بازی کردن آن هستند و نمی‌توان از تاثیر آن روی صنعت بازی چشم‌پوشی کرد.

منتقدان دیدگاه مثبتی به فیفا ۱۹ داشته‌اند و باید منتظر فروش بسیار خوب این بازی در هفته‌های آینده باشیم. فیفا ۱۹ هفته‌ی گذشته توانست بالاخره اسپایدرمن را از صدر جدول فروش پایین بکشاند. لیست کامل بازی‌های پرفروش هفته‌ی گذشته‌ی انگلستان از این قرار است:

  1. FIFA 19
  2. Marvel’s Spider-Man
  3. Shadow of the Tomb Raider
  4. Crash Bandicoot N.Sane Trilogy
  5. Grand Theft Auto V
  6. Mario Kart 8: Deluxe
  7. The Elder Scrolls Online
  8. NBA 2K18
  9. Valkyria Chronicles 4
  10. Minecraft: Xbox Edition

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post کاهش ۲۵ درصدی فروش فیفا ۱۹ در مقایسه با فیفا ۱۸ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط