کدام نسخه از اندروید بیشترین سهم بازار را دارد؟

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

طبق سنت همیشگی، گوگل هر ماهه آمار استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر می‌کند و دیروز این آمار تا پایان ماه میلادی سپتامبر منتشر شد. نکته عجیب اینجاست که پس از دوماه عرضه Android Pie، هنوز خبری از این نسخه از این سیستم عامل در این نمودار نیست در شرایطی که Android 2.3 هنوز در این لیست وجود دارد.

جدول زیر که به طور دقیق پراکندگی استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید را نشان می‌دهد، از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ سپتامبر از فروشگاه گوگل پلی استور جمع آوری شده است.

کسانی که ترجیح می‌دهند نمودارهای همیشگی گوگل را هم ببینند، در تصویر زیر می‌توانید این نمودار که شبیه به کیک‌های پای هم هست (اما Android Pie را ندارد!) را ببینید.

نکته‌های مختلفی در این نمودار وجود دارد. برای مثال می‌توانیم به Android 7.1 اشاره کنیم که برای اولین بار در چهارماه اخیر، با منفی ۰.۲ درصد شاهد کاهش استفاده از آن بوده‌ایم.

نکته دیگر افزایش استفاده از اندروید اورئو بوده که این یعنی شرکت‌ها بالاخره در حال عرضه بروزرسانی Android Oreo برای گوشی‌های مبتنی بر Android 7 کرده‌اند و در مجموع شاهد رشد ۴.۶ درصدی در استفاده از Android Oreo بوده‌ایم. پیش‌تر بیشتری رشد در استفاده از Android Oreo را در ماه جولای شاهد بودیم که در آن زمان نیز گوگل با یک ماه تاخیر، آمار پراکندگی از نسخه‌های اندروید را با فاصله دو ماهه منتشر کرد.

اینکه هنوز Android 2.3 یا جینجربرد استفاده می‌شود هم از نکات عجیب دیگر این لیست است. به طور کلی به جز اندروید جینجربرد و سهم ۰.۳ درصدی آن، در دیگر نسخه‌های اندروید شاهد کاهش استفاده از آن‌ها بوده‌ایم و در عوض درصد آن‌ها به اورئو اضافه شده که خبر بسیار خوبی است. امیدواریم از ماه آینده Android Pie را هم در این لیست ببینیم تا بالاخره متوجه شویم بعد از سه ماه، جدیدترین نسخه اندروید روی چند درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. اگر گوشی شما هم اندرویدی است، شما از چه نسخه‌ای از اندروید استفاده می‌کنید؟

منبع: Android Police

The post کدام نسخه از اندروید بیشترین سهم بازار را دارد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط