پلیس فدرال آمریکا برای اثبات اتهام یک کودک آزار از فیس آی دی کمک گرفت

امتیاز دهید post

پلیس فدرال آمریکا در اقدامی که احتمالا برای نخستین بار است صورت می گیرد مظنونی را وادار نمود که با استفاده از قابلیت فیس آی دی، آیفون X خود را قفل گشایی نماید. نیروهای پلیس کلمبس در اوهایو روز گذشته به منزل مردی ۲۸ ساله به نام Grant Michalski هجوم بردند که متهم به آزار و اذیت کودکان بود و در حالی که مجوز تحقیق و تفحص از وی را داشتند وادارش کردند صورت خود را جلوی آیفونش بگیرد و آن را آنلاک کند. آنها در ادامه موفق شدند که بدون هیچ مشکلی عکس ها، ویدیوها و چت های این مظنون را زیر و رو کرده و به دنبال شواهد و مدارک مورد نیاز برای اثبات اتهام وی بگردند.

بررسی پرونده Michalski بعد از آن آغاز شد که پلیس با آگهی مشکوک وی در سایت Craigslist (مشابه وبسایت دیوار) روبرو شد. آنها در ادامه متوجه محتوای غیراخلاقی آگهی وی شدند و حتی به رابطه پنهانی او با دخترش پی بردند.

البته تا به امروز پلیس با کمک اثرانگشت مظنونین موبایل هایشان را قفل گشایی کرده و حتی تلاش نموده که با کمک تکنیک پرینت سه بعدی اثرانگشت یک فرد مرده را بازسازی کند و از آن برای آنلاک کردن موبایلش کمک بگیرد. اما بدون در اختیار داشتن اثرانگشت یا چهره متهم تا به امروز امکان قفل گشایی یا دسترسی به پسورد آیفون ها برای نیروهای پلیس فراهم نشده چراکه حتی اپل نیز به آنها دسترسی ندارد. اپل همچنین از ایجاد درب پشتی برای نیروهای پلیس در محصولاتش خودداری کرده و تیم کوک مدیرعامل این شرکت بارها اظهار داشته که این کار امنیت تمامی کاربران را به خطر خواهد انداخت.

با این حال اما این گفته ی اپل شرکت های ثالث را از تلاش برای قفل گشایی آیفون های جدید باز نداشت چراکه چندی پیش یک شرکت مستقر در فلسطین اشغالی موفق شد ابزاری برای قفل گشایی آیفون ها بسازد و آن را در اختیار پلیس آمریکا قرار داد تا از آن برای قفل گشایی آیفون متهم پرونده تروریستی سن برناردینو استفاده نماید.

گفته می شود در این پرونده به خصوص افسران پلیس موفق شدند برخی از اطلاعات مربوط به فعالیت های مجرمانه Grant Michalski را با قفل گشایی آیفون وی به دست بیاورند اما امکان مشاهده همه اطلاعات برایشان فراهم نشده چراکه ظاهرا نمی توانسته اند برای مدت طولانی گوشی وی را باز نگه دارند.

The post پلیس فدرال آمریکا برای اثبات اتهام یک کودک آزار از فیس آی دی کمک گرفت appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط