فیسبوک مدیر جدید اینستاگرام را معرفی کرد

امتیاز دهید post

هفته‌ی گذشته بنیانگذاران اینستاگرام پس از آنکه این شبکه اجتماعی را به ارزشمندترین خرید فیسبوک تبدیل کردند، از سمت های خود استعفا دادند. حال فیسبوک سعی کرده با انتصاب فرد جدید سریعاً روال موجود را به حالت عادی بازگرداند. از این رو کمپانی یادشده آدام موسری یکی از پیش کسوتان شبکه های اجتماعی را به عنوان مدیر جدید اینستاگرام معرفی کرد.

آدام موسری کار خود در شبکه‌های اجتماعی را در سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان طراح محصول آغاز نمود و ۱۰ سال است در همین حوزه فعالیت دارد. او پیش از آنکه به مدیریت اینستاگرام برگزیده شود، نایب رییس محصول این شبکه اجتماعی بود. حتی پیشتر نیز معاونت بخش اخبار و تیم رابط کاربری فیسبوک را بر عهده داشته است.

«کوین سیستروم» و «مایک کریگر» در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را توسعه داده و دو سال بعد آن را به قیمت یک میلیارد دلار به فیسبوک فروختند. سیستروم و کریگر از آن زمان به عنوان مدیر عامل و مدیر فنی ارشد این کمپانی مشغول به فعالیت بودند، حال این دو نفر پس از انتصاب موسری به عنوان جایگزین طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نمودند:

«ما خوشحالیم که رهبری شبکه اجتماعی خود را به فردی می‌گذاریم که سابقه‌ی زیادی در طراحی دارد و می‌تواند روی سادگی و هنر این پلتفرم تمرکز کند. علاوه بر این او اهمیت وجود انجمن‌های عمومی را عمیقاً درک می‌کند. این اصول و ارزش‌ها از ابتدا برای اینستاگرام اهمیت زیادی داشت و خوشحالیم که فردی لایق قرار است روشمان را در این شبکه اجتماعی ادامه دهد.»

مدیر جدید اینستاگرام قرار است روند فعالیت کاری خود را به کریس کاکس، سرپرست محصولات فیسبوک گزارش دهد. از نظر کارشناسان او منطقی ترین گزینه برای هدایت اینستاگرام به شمار می‌رود چرا که تجربه‌ی زیادی در هدایت فیسبوک کسب کرده و با مخاطبین جوان نیز آشناست. به همین دلیل می‌تواند به راحتی از ظرفیت‌های این شبکه‌ اجتماعی استفاده کرده و آن را به بازاری مناسب برای تبلیغ محصول تبدیل کند.

به نظر می رسد با استعفای بنیانگذاران اینستاگرام، زاکربرگ و موسری می‌توانند مستقیماً نحوه فعالیت شبکه اجتماعی یاد شده را کنترل کنند و یکپارچگی بیشتری میان اینستاگرام و فیسبوک ایجاد نمایند.

The post فیسبوک مدیر جدید اینستاگرام را معرفی کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط