خبر فوری از چاوشی؛ دو قطعه مجوز نگرفته در کانال تلگرامی او منتشر شد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

از هشت قطعه آلبوم چاوشی فقط دو قطعه بدون مشکل در این مدت مجوز داشتند. علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: «من بر اساس مسئولیت خودم ۳ قطعه‌ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و ۲ قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.» حالا چاوشی آن قطعاتی را که مجوز نگرفته‌اند برای دانلود در کانال تلگرامش گذاشته است. کانالی که نزدیک به صدهزارنفر عضو دارد.

آلبوم «ابراهیم» چاوشی که امروز صبح منتشر شد شش قطعه طبق مجوز ارشاد در آن بود. نسخه فیزیکی و الکترونیکی آلبوم «ابراهیم» از صبح بازار موسیقی را تکان داده است. از آن دو قطعه دیگر خبری نبود تا اینکه ساعاتی پس از انتشار آلبوم بعد از مدت‌ها انتظار چاوشی آن دو قطعه را برای دانلود در کانال تلگرامش گذاشته است. دو قطعه‌ای که پیش‌تر محمدعلی بهمنی، رییس شورای سانسور دفتر موسیقی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود مشکل عریانی دارند نه مشکل سیاسی.

می‌گفتند آن دو قطعه با اصلاحیه قابل انتشار است ولی گویا چاوشی اصلاحیه‌ها را اعمال نکرده و دست آخر ارشاد هم مجوز آنها را نداده است. یکی از آن دو قطعه احتمالا به دلیل همان ایراداتی که محمدعلی بهمنی گفته بود مجوز انتشار نگرفته. ترانه «ما بزرگ و نادانیم» هر چند رگه‌های اجتماعی دارد اما بیشتر بنظر می‌رسد به دلیل واژگانی که در آن استفاده شده مجوز وزارت ارشاد را دریافت نکرده.

هر دو قطعه از لحاظ ملودی و آهنگسازی شبیه بقیه قطعات آلبوم هستند و بخصوص در تنظیم‌شان نکات قابل توجهی به گوش می‌رسد که باعث می‌شود نبودن آنها در آلبوم باعث تاسف شود.

اما نکته جالب‌تر در مورد قطعه دیگر یعنی «تو در مسافت بارانی» وجود دارد. قطعه‌ای که اتفاقا کلمه نامناسبی هم در آن وجود ندارد و معلوم نیست چرا نتوانسته مجوز دریافت کند. با دانلود این قطعه از آلبوم «ابراهیم» در کانال تلگرام چاوشی متوجه می‌شوید که همه پست‌های اینستاگرامی چاوشی که در تهدید برای انتشار بدون مجوز آلبومش منتشر کرده بود، مربوط به این ترانه هستند.

در آن یک دقیقه‌ای که چاوشی از آلبوم «ابراهیم» گذاشته بود بخشی از ترانه «تو در مسافت بارانی» شنیده می‌شد.

بعدتر که مجوز آلبوم چاوشی را دادند باز هم او پستی گذاشت که در بخشی از آن آمده بود:‌ « به زودی تاریخ انتشار آلبوم «ابراهیم» را اعلام می‌کنم. از این درشکه بیا پایین/ تو نیز شیهه بکش گاهی…» که این جمله آخر هم بیتی از ترانه «تو در مسافت بارانی» است.

درنهایت چاوشی پای حرفش ایستاد و بدون اینکه مجبور شود تهدیدش را تمام و کمال اجرایی کند، همه قطعاتش را برای طرفدارانش منتشر کرد.

برای خریدن آلبوم به صفحه خرید آلبوم ابراهیم محسن چاوشی از دیجی‌کالا سر بزنید.

بیشتر بخوانید: پاپ-راک واقعی یعنی این!

The post خبر فوری از چاوشی؛ دو قطعه مجوز نگرفته در کانال تلگرامی او منتشر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط