کانسپت رنو K-Ze معرفی شد؛ رونویسی از روی فرمول کوئید برای تولید یک کراس اوور برقی ارزان قیمت

امتیاز دهید post

کمپانی رنو از یک کراس اوور کانسپت با نام K-Ze رونمایی کرد. این خودروی مفهومی از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره برده و پیش نمایشی از یک کراس اوور شهری پاک و ارزان قیمت محسوب می شود.

رنو K-Ze بر اساس پلتفرم CMF A – همان پلتفرم مدل اقتصادی کوئید – شکل گرفته و می تواند بر اساس استاندارد NEDC تا 155 مایل (معادل 250 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (10)

این میزان اگر چه چندان چشمگیر نیست، ولی با توجه به اقتصادی بودن کراس اوور رنو K-Ze کاملا قابل توجیه خواهد بود.

از لحاظ طراحی ظاهری و ابعاد، K-Ze شباهت های زیادی با کوئید دارد. چین نخستین بازاری است که نسخه نهایی K-Ze در آنجا به فروش خواهد رسید. از سال 2021 هم این خودرو احتمالا به بازار اروپا راه پیدا خواهد کرد.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (9)

انتخاب چین به عنوان اولین بازار چندان هم عجیب نیست، چرا که دولتمردان این کشور به شدت از حمل و نقل سبز حمایت کرده و قوانینی را در راستای گسترش استفاده از خودروهای برقی تدوین کرده اند؛ به همین جهت اتومبیل های الکتریکی از فروش مناسبی در این کشور پر جمعیت برخوردار هستند.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (7)

نکته جالب توجه اینکه نسخه نهایی رنو K-Ze توسط جوینت ونچری که اخیرا با شرکت دانگ فنگ تاسیس شده، تولید می شود.

آقای کارلوس گون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه رنو نیسان این کراس اوور شهری جدید را هم برای کشورهای توسعه یافته و هم برای کشورهای در حال توسعه مناسب دانسته و گفته که K-Ze در تمامی بازارها از قدرت رقابت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (5)

سنسورهای پارک، دوربین دید عقب و نمایشگر مرکزی با مسیریاب و برخی از سرویس های دیگر از امکانات قابل ذکر رنو K-Ze به شمار می روند.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (1)

آنطور که رنو اعلام کرده، در پلتفرم CMF A تغییرات زیادی داده شده تا با این مدل برقی تطابق پیدا کند. برای مثال تمامی فریم های ثانویه و اکسل ها مخصوص K-Ze ساخته شده اند.

گفتنی است این کراس اوور برقی در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 در معرض دید عموم قرار می گیرد.

The post کانسپت رنو K-Ze معرفی شد؛ رونویسی از روی فرمول کوئید برای تولید یک کراس اوور برقی ارزان قیمت appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط