آیا دوره‌ی آموزشی ۱۳ هزار دلاری استیو وزنیاک یک کلاهبرداری بوده؟

امتیاز دهید post

سال گذشته استیو وزنیاک هم-بنیانگذار اپل و خالق کامپیوتر Apple II جدیدترین استارتاپ خود به نام Woz U را به راه انداخت. این استارتاپ در واقع نوعی موسسه دیجیتالی بود که به مردم کمک می کرد مهارت های لازم در زمینه علوم رایانه را کسب کنند و از این طریق پست های خالی مربوط به مشاغل بالا رده عرصه تکنولوژی را پر نمایند.

حال عده‌ای از دانشجویان قدیمی که این دوره را گذرانده‌اند مدعی شده‌اند که این برنامه آنچنان هم مفید نبوده و آنها نتوانسته‌اند با استفاده از آن مهارت‌ها کدنویسی لازم را کسب کنند. جالب اینجاست که برخی از کارکنان و دست اندکاران استارتاپ یاد شده نیز عقیده‌ی مشابهی با آنها دارند.

تعدادی از این دانش آموزان به رسانه‌ها گفته اند که این دوره‌ی آموزشی ۳۳ هفته‌ای که برای گذراندن آن مجبورید ۱۳۲۰۰ دلار هزینه کنید، در واقع یک کتاب الکترونیکی معمولی بوده است. متن‌های آن پر از غلط املایی یا نگارشی است، حتی سخنرانی های زنده‌ی آن در واقع قدیمی و از پیش ضبط هستند.

از نظر این دانش آموزان، مربیان این دوره آموزشی، صلاحیت لازم برای تدریس را ندارند و متن درس‌ها به طور کلی هایپرلینک‌ هایی به اسناد مایکروسافت یا صفحه‌های ویکی پدیا هستند.

به گزارش Cnet، شمار شاکیان هم اکنون به ۲۴ نفر می‌رسد و هر روز به آنها اضافه می‌شود. استیو وزنیاک علیرغم اصرار رسانه‌ها هنوز به شکایت این افراد واکنشی نشان نداده‌ است.

با این وجود Tim Mionske مشاور فروش این دوره‌ها مدعی شده، او در زمان فعالیتش در این استارتاپ به شدت تحت فشار بوده تا به هر شکل ممکن فروش را بالا ببرد و بارها هم تهدید به اخراج شده است.

حال وی نیز از وزنیاک درخواست نموده تا به شکایت دانشجویان این دوره پاسخ بدهد چرا که از نظر وی بحث آموزش قرار نیست تنها سود را هدف قرار دهد و کیفیت نیز در آن اهمیت بالایی دارد.

The post آیا دوره‌ی آموزشی ۱۳ هزار دلاری استیو وزنیاک یک کلاهبرداری بوده؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط