چگونه ویندوز 10 را به صورت دستی آپدیت کنیم؟

امتیاز دهید post

مایکروسافت شب گذشته دومین بروزرسانی بزرگ امسال برای سیستم عامل خود را منتشر کرد؛ آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 از ساعاتی پیش در دسترس کاربران قرار گرفته و با توجه به گفته مایکروسافت آپدیت خودکار از 9 اکتبر (17 مهر ماه) برای سایر دستگاه‌ها هم آغاز خواهد شد.

اما اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید زودتر به این آپدیت دسترسی پیدا کرده و با ویژگی‌های جدید آن سر و کله بزنید، ردموندی‌ها قابلیتی را فراهم کرده‌اند تا بتوان به صورت دستی هم بروزرسانی جدید ویندوز 10 را گرفت. برای این کار ابتدا به آدرس Settings > Update & Security > Windows Update در کامپیوتر رفته و سپس گزینه Check for Updates را بزنید.

ورژن جدید ویندوز 1809 است. در آدرس Settings > System > About می‌توانید ورژن کنونی ویندوز را چک کنید.

مایکروسافت به رسم همیشه، آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را کم کم برای تمام کاربران منتشر می‌کند و هر چند آن‌ها گفته‌اند بروزرسانی خودکار از هفته دیگر آغاز می‌شود ولی برای اینکه تمام کامپیوترها به این سیستم عامل جدید مجهز بشوند، زمان بیشتری صرف خواهد شد. نکته اینجاست اگر روی Check for Updates کلیک کنید، سیستم متوجه می‌شود که همین الان آپدیت را می‌خواهید.

بنابراین کامپیوتر آن را پیدا کرده و نصب می‌کند. اما در صورتی که این روش جواب نداد، چند ساعت صبر کرده و دوباره امتحان کنید. اگر هم باز جواب نگرفتید، این بار به صفحه ویندوز 10 سر زده بروید. در اینجا دو انتخاب پیش‌روی‌تان قرار دارد:

  • گزینه Update Now را کلیک کرده و دستیار هوشمند ویندوز برای بروزرسانی‌ها را دریافت کنید. بعد از آنکه دانلود تمام شد، دستیار هوشمند را اجرا نمایید تا پروسه دانلود آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 آغاز شود.
  • روش دوم استفاده از فایل نصب آپدیت است. روی Download Tool Now کلیک کنید تا آخرین نسخه از Media Creation Tool اجرا شود. با این کار کاربر می‌تواند یک فایل ISO از آپدیت را گرفته یا از بوتیبل مدیا ساخته شده استفاده کند. در هر صورت بعد از آن Setup را بزنید تا فایل بالا بیاید.

آپدیت 2018 ویندوز 10

اگر می‌خواهید روی چند کامپیوتر ویندوز 10 را آپدیت کنید، از همین روش کمک گرفته و فایل‌ها را در بقیه کامپیوترها هم به‌کار بگیرید. بد نیست بدانید مایکروسافت قابلیت بازگشت به نسخه قبلی را نیز فراهم کرده ولی به یاد داشته باشید که این ویژگی تنها ده روز بعد از آپدیت سیستم عامل در دسترس خواهد بود. بعد از این زمان مایکروسافت فایل‌های قدیمی را پاک می‌کند تا حافظه سیستم خالی شود.

The post چگونه ویندوز 10 را به صورت دستی آپدیت کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط