محدودیت‌های جیمیل و پنج افزونه‌ که آن‌ها را برطرف می‌کنند

امتیاز دهید post

جیمیل محبوب‌ترین سرویس ایمیل در دنیاست، اما عاری از عیب و نقص نیست. حتی با وجود آپدیت بزرگی که اخیرا برای این سرویس منتشر شد، گوگل برخی مشکلات آزاردهنده و اشتباهات فنی این سرویس را پشت گوش انداخته و قدمی برای برطرف کردن آن‌ها برنداشته است.

ولی خوشبختانه تعدادی از طرفداران جیمیل تلاش کرده‌اند که شخصا وارد عمل شده و این مشکلات را پوشش بدهند. راه حل، استفاده از افزونه‌های مرورگر کروم بوده است.

در ادامه با پنج مورد از محدودیت‌های فعلی جیمیل و افزونه‌هایی که آن‌ها را برطرف کرده‌اند، آشنا خواهید شد. پیش‌فرض ما در مقاله این است که خواننده با اصول استفاده از جیمیل آشناست و نیازی به توضیحات پایه‌ای در خصوص اصطلاحات مرتبط با ایمیل ندارد.

Email Studio for Gmail (دسکتاپ و اندروید)

چه کاری انجام می‌دهد: زمان‌بندی ایمیل‌ها، ارسال ایمیل‌های انبوه، پاکسازی اینباکس و …

آمیت آگراوال یکی از توسعه‌دهندگان با استعداد هندی است که در کدنویسی Google Scripts تبحر دارد. وی سال‌هاست که با خلق اسکریپت‌های بسیار کاربردی برای جیمیل خصوصیاتی را به این سرویس اضافه کرده که بسیار مورد نیاز کاربران بوده‌اند.

Email Studio یکی از مهم‌ترین افزونه‌های اوست که تمام قابلیت‌های افزونه‌هایی قبلی را در خود جمع آوری کرده. قابلیت‌ها به شرح زیر هستند:

  • ارسال ایمیل‌های انبوه به طوری که شخصی به نظر برسند. در این ایمیل‌ها نام گیرنده پیام در انتهای متن ثبت می‌شود.
  • زمان‌بندی ارسال ایمیل، به گونه‌ای که با یک دور مشخص برای افراد ارسال شود (مثلا هر هفته یا هر ماه)
  • امکان فوروارد ایمیل‌های قدیمی به آدرس ایمیل جدید برای گرفتن نسخه پشتیبان
  • تنظیم یک پاسخگوی خودکار برای ایمیل‌های معین
  • کلون کردن پیام‌های درفت (پیش‌نویس)
  • تنظیم جیمیل برای آنکه در یک ساعت مشخص اقدام به پاکسازی ایمیل‌ها کند
  • قطع اشتراک از آدرس‌هایی که نمی‌خواهید از آن‌ها ایمیل دریافت کنید

Email Studio با تمامی مرورگرهای دسکتاپ و اپلیکیشن جیمیل برای اندروید سازگاری دارد. برای دریافت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود Email Studio (قیمت: رایگان)

Murmure for Gmail (کروم)

چه کاری انجام می‌دهد: ارسال پیام خصوصی برای فردی که به عنوان BCC اضافه کرده‌اید

جیمیل

Blind Carbon Copy یا به اختصار BCC یکی از ضروریات ایمیل‌هاست. با قرار دادن هر فرد در BCC می‌توانید هنگام ارسال یک ایمیل به صورت انبوه، آدرس ایمیل او را از سایر گیرندگان پنهان کنید. این خصوصیت زمانی کاربرد پیدا می‌کند که بخواهید یک فرد به خصوص را در جریان کار مهمی قرار بدهید.

افزونه Murmure خصوصیت BCC ایمیل‌ها را ارتقاء می‌دهد. بدین صورت که اجازه می‌دهد همراه با ایمیل اصلی، یک پیام مخفی هم بنویسید که فقط توسط فردی که BCC شده قابل خواندن باشد. Murmure این پیام مخفی را به ۲۰۰ کاراکتر محدود کرده که در قالب یک ایمیل ثانیه و همراه با ایمیل اصلی به فرد BCC شده فرستاده می‌شود.

استفاده از Murmure بسیار راحت‌تر از روش دستی است که الان می‌توانید در جیمیل به کار ببرید. مزیت دیگر هم این است که اگر خودتان را به صورت خودکار در جیمیل BCC کرده باشید، از Murmure می‌توانید برای ارسال یادداشت به خودتان در مورد مذاکرات ایمیلی استفاده کنید.

دانلود Murmure for Gmail برای کروم (قیمت: رایگان)

Gmail Audio Alerts (کروم)

چه کاری انجام می‌دهد: دریافت یک نوتیفیکیشن صدا دار هنگام دریافت ایمیل

جیمیل

اینطور نیست که گوگل از نیاز مردم به نوتیفیکیشن‌های صدادار بی اطلاع‌ باشد، چرا که چنین خصوصیتی را در مرورگر کروم ارائه کرده. گوگل کروم حتی برای اطلاع‌رسانی از نوتیفیکیشن‌های تصویری هم استفاده می‌کند.

ولی خیلی عجیب است که جیمیل طی این همه سال حتی از یک «دینگ!» ساده برای اطلاع‌رسانی ایمیل‌ها محروم بوده. برای پوشش این محدودیت، افزونه Gmail Audio Alerts طراحی شده است.

این افزونه در پس‌زمینه ویندوز فعال می‌شود، بنابراین می‌توانید آن را از تولبار مخفی کنید. وقتی که ایمیل جدیدی از راه می‌رسد افزونه با صدای زنگ شما را از موضوع آگاه می‌کند. صدای زنگ را هم می‌توانید بسته به سلیقه‌تان تغییر بدهید: زنگ ساده، صدای نوتیفیکیشن آتلوک و حتی صدای نوتیفیکیشن مخصوص اپل.

Gmail Audio Alerts اگرچه برای کروم منتشر شده، ولی در مرورگرهای دیگر مثل اپرا و کرومیوم هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانلود Gmail Audio Alerts (قیمت: رایگان)

Inbox When Ready (کروم)

چه کاری انجام می‌دهد: مخفی‌ کردن و قفل‌گذاری روی اینباکس برای مواقع خاص

جیمیل

تا به حال چیزی از «اعتیاد به ایمیل» شنیده بودید؟ بعضی‌ افراد واقعا به چنین مشکلی دچارند و نمی‌توانند بر وسوسه باز و بسته کردن بیهودi اینباکس خود غلبه کنند. افزونه Inbox When Ready به کمک این افراد می‌آید.

این افزونه دکمه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با آن بتوانید اینباکس را از دید مخفی کرده و در مواقع لزوم دوباره آن را ظاهر کنید. فایده کار اینجاست که برای بر هم نخوردن تمرکز نمی‌خواهد جیمیل را به طور کامل ببندید، بلکه فقط مخفی کردن اینباکس کفایت می‌کند.

یک خصوصیت خوب دیگر Inbox When Ready هم قفل‌گذاری روی اینباکس است. می‌توانید اینباکس را برای بازه زمانی محدودی «قفل» کنید تا رسیدن ایمیل‌های جدید تمرکزتان را بر هم نزند.

دانلود Inbox When Ready (قیمت: رایگان)

Neat Messages for Gmail (کروم)

چه کاری انجام می‌دهد: جمع و جور کردن متن‌های طویل و تمام صفحه ایمیل‌ها

جیمیل

طراحی وبسایت جیمیل به صورت «واکنش‌گرا» انجام گرفته؛ یعنی وقتی ایمیلی را باز می‌کنید نوشته‌های آن تمام پهنای نمایشگر را پر می‌کنند. طبیعتا مطالعه ایمیل‌هایی که این گونه به نمایش در می‌آیند کار آسانی نیست.

برای همین افزونه Neat Messages for Gmail آمده که متن‌های پهن شده در صفحه را کمی برایتان جمع و جورتر کند تا ایمیل‌ها را راحت‌تر بخوانید. برای این کار افزونه اجازه نمی‌دهد که در هر خط بیشتر از ۱۰-۱۲ کلمه جای بگیرد و بلافاصله به خط بعدی می‌رود.

در این صورت چشم شما می‌تواند خیلی سریع‌تر نوشته‌ها را دنبال کرده و از این کار خسته نشود. ضمنا با نصب آن امکان تغییر تم، سایز نوشته‌ها و خود فونت را هم بدست می‌آورید.

دانلود Neat Messages for Gmail (قیمت: رایگان)

شما چه محدودیت‌هایی در جیمیل می‌شناسید که افزونه‌ها توانسته‌اند آن‌ها را برطرف کنند؟ اگر افزونه کاربردی و خوبی سراغ دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

در بخش اپلیکیشن‌های دیجیاتو بخوانید:

پارادوکس رنگ‌ها: با بهترین بازی‌های سیاه و سفید گوشی آشنا شوید

چگونه مخاطبین دفترچه تلفن را بین iOS و اندروید منتقل کنیم؟

هفت سنگ؛ کابوسی که رویا شد

The post محدودیت‌های جیمیل و پنج افزونه‌ که آن‌ها را برطرف می‌کنند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط