یک گام به جلو در حوزه املاک؛ آلونک در شیپور ادغام شد

امتیاز دهید post

امروز رسماً اعلام شد که آلونک در شیپور ادغام می‌شود. «رضا اربابیان»، مدیر عامل شیپور، در اولین همایش توسعه بازار املاک و مستغلات در حوزه آنلاین، در محل هتل اسپیناس پالاس با اعلام این خبر، گفت شیپور قصد دارد از طریق گسترش تعامل با بنگاه های املاک و مردم، سهم خود را از این بازار افزایش دهد. اربابیان، هدف شیپور را ارائه بهترین خدمات به مردم دانست.

اربابیان در گفتگو با دیجیاتو در خصوص هدف شیپور از این ادغام گفت از آنجا که املاک یکی از سه بخش اصلی نیازمندی های آنلاین است (در کنار خودرو و استخدام)، تصمیم بر این شده تا به شکل تخصصی تر وارد این حوزه شوند و روی آلونک سرمایه گذاری کنند. البته به گفته او، بقیه بخش ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و فقط تمرکز بیشتری روی بخش املاک قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شیپور: بنگاه های املاک هیچگاه نباید از زنجیره تأمین مسکن حذف شوند

آلونک همین حالا هم جایگاه خوبی بین مشاوران و دفاتر املاک دارد و حالا در کنار شیپور، می تواند توانمندی های خود را تقویت کند. «میلاد بازدار»، مدیر عامل آلونک نیز در خصوص جزییات این همکاری به دیجیاتو گفت: «ساختار آلونک تغییری نمی کند و همچنان به ارائه خدمات به مشاورین املاک ادامه می دهد. با این حال در نهایت کاربران بیشتر به سمت شیپور هدایت می شوند، چون در نتایج جستجوی شیپور می توانید علاوه بر فایل های دفاتر املاک، فایل های شخصی را هم مشاهده کنید.»

همان طور که می دانید، سرویس های آنلاین املاک فقط تا مرحله جستجو با مشتری همراه هستند و برای عقد قرارداد باید حتماً به شکل حضوری در دفاتر مشاور املاک حضور پیدا کنید. اما چرا بنگاه املاک کاملاً آنلاین در کشورمان وجود ندارد؟ اربابیان در پاسخ به این پرسش دیجیاتو گفت:

«ما به هیچ وجه قصد نداریم بنگاه های املاک را به عنوان یکی از حلقه های اصلی زنجیر، حذف کنیم و بنگاه ها باید همچنان به نقش ارتباطی خود با مردم ادامه دهند.»

البته حتی در کشورهای توسعه یافته هم بنگاه های معاملات مسکن حذف نشده اند، هرچند خدمات بسیار گسترده تری در این زمینه ارائه می دهند که اصلاً با بنگاه های کشورمان قابل مقایسه نیستند. موانع حقوقی و قانونی برای عقد قرارداد آنلاین هم در کشورمان را هم نباید فراموش کرد.

اربابیان به دیجیاتو می گوید که گام بعدی شیپور چندان مشخص نیست، چون وارد حوزه جدیدی شده اند و باید بر اساس کسب تجربه و ارتباط با مشتریان و مشاورین املاک، مسیر خود را تعیین کنند.

بازار املاک ایران از ابعاد مختلف نیازمند تغییر است. مواردی نظیر نحوه ارائه خدمات، شفاف سازی فرایند، نظارت بر قیمت ها و سازوکار عقد قرارداد تنها بخشی از مواردی هستند که باید ارتقاء پیدا کنند. باید دید همکاری جدید و البته کم‌حاشیه آلونک و شیپور می‌تواند به ارمغان آورنده این تغییر بزرگ باشد یا خیر.

The post یک گام به جلو در حوزه املاک؛ آلونک در شیپور ادغام شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط