کمپانی بلو اوریجین تا 5 سال دیگر امکان سفر به ماه را فراهم می کند

امتیاز دهید post

از زمان پایان ارسال فضانوردان ناسا به ماه (که البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند چنین سفرهایی هیچگاه واقعاً رخ نداده) تا کنون، رؤیای سفر دوباره به ماه همواره ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده و شرکت های مختلفی برای بازگشت انسان به قمر زمین تلاش کرده اند که «بلو اوریجین» یکی از آنهاست.

بلو اوریجین قصد دارد در نهایت یک پایگاه دائمی روی ماه بسازد

این کمپانی که توسط «جف بزوس» بنیانگذار آمازون تأسیس شده، قصد دارد تحت پروژه «Blue Moon» یا ماه آبی، مقدمات حضور دوباره انسان روی سطح ماه را فراهم کند. پروژه مذکور شامل توسعه فضاپیمای مخصوص با قابلیت حمل چندین تن محموله بوده که قرار است تجهیزات و متخصصان لازم برای آغاز ساخت پایگاه های دائمی روی ماه را به این جرم آسمانی منتقل کند.

البته شرکت بلو اوریجین پیش از این طرح راکت های چند بار مصرف را در دست توسعه داشته و آزمایشات موفقیت آمیزی را هم انجام داده است. با این حال پروژه جدید ابعاد وسیع تری داشته و قرار است در نهایت، امکان حضور دائمی انسان روی ماه را فراهم کند.

بر اساس گفته های مقامات بلو اوریجین، این شرکت قصد دارد تا سال 2023 میلاد نخستین مأموریت بلو مون را به انجام برساند که در این راه، از همکاری شرکت های بین المللی و به خصوص سازمان هوا فضای ناسا بهره مند خواهد بود.

لازم به ذکر است که بلو اوریجین در زمینه توریسم فضایی نیز برنامه های ویژه ای داشته و با راکت جدید «New Shepard»، علاقه مندان را به سفر در مدار زمین می برد. البته چنین سفری به هیچ عنوان ارزان نبوده و برای هر توریست حدوداً بین 200 تا 300 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

گفتنی است پروژه Blue Moon فعلاً در فاز طراحی اولیه قرار داشته و کمپانی بلو اوریجین اطلاعات بیشتری درباره زمانبندی اجرای پروژه ارائه نکرده است.

The post کمپانی بلو اوریجین تا 5 سال دیگر امکان سفر به ماه را فراهم می کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط