فرودگر جدید لاکهید مارتین قادر به ارسال فضانوردان به ماه در بازه‌های دوهفته‌ای است

امتیاز دهید post

کمپانی لاکهید مارتین اخیراً از برنامه ای جاه طلبانه برای ساخت یک فرودگر قمری رونمایی کرده که به فضانوردان اجازه می دهد هر بار به مدت دو هفته در سطح ماه باقی بمانند. این فضاپیمای تک مرحله ای ارتفاعی معادل 14 متر داشته و قادر به حمل 4 فضانورد به سطح ماه است؛ پس از این فضانوردان قادر به سپری کردن 14 روز در ماه هستند، پیش از آنکه موتورهای این وسیله نقلیه مجدداً به کار افتاده و آنها را به مدار ماه بازگرداند.

این فضاپیما ارتفاعی تا دو برابر بیشتر از ماژول مورد استفاده در ماموریت آپولو -که حدوداً نیم قرن پیش استفاده شد و قادر به حمل دو فضانورد برای تنها چند روز بود- دارد. وسیله نقلیه لاکهید مارتین بر مبنای تکنولوژی ها و سیستم های مورد استفاده در فضاپیمای Orion ناسا ساخته شده است و قرار است از ایستگاه فضایی Deep Space Getaway این سازمان برای ارسال فضانوردان به سطح ماه استفاده کند.

ایستگاه فضایی Deep Space Getaway ناسا.

به گفته یکی از سخنگویان لاکهید مارتین، این ابداع تازه به آن خاطر انجام شده که ناسا از متخصصین حوزه هوافضا خواسته بود تا با روش های تازه، به هدف ایالات متحده در راستای بازگردانی بشر به ماه کمک کنند.«این مفهومی است که هم از Getaway و هم از تکنولوژی های موجود برای ساخت فرودگری قدرتمند که می تواند به سرعت و به شکلی مقرون به صرفه ساخته شود استفاده می کند. از این فرودگر می توان برای ساخت پایگاهی در سطح ماه، ارسال محموله های علمی یا تجاری و کشف بیشتر ماه بهره گرفت.»

در نهایت گفتنی است که قابلیت حرکت میان چندین پایگاه به وسیله فرودگری چند بار مصرف می تواند به بسیاری از جوامع بین المللی، تجاری و علمی سراسر جهان کمک کند. فرودگر لاکهید مارتین بعد از هر ماموریت در سطح ماه، قادر به بازگشت به Getaway، سوخت گیری مجدد و باقی ماندن در مدار تا زمان آغاز ماموریت بعدی است.

The post فرودگر جدید لاکهید مارتین قادر به ارسال فضانوردان به ماه در بازه‌های دوهفته‌ای است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط