اپل و آمازون نفوذ هکرهای چینی از طریق چیپ های جاسوسی را انکار می کنند

5/5 - (1 امتیاز)

خبرگزاری بلومبرگ به تازگی مطلبی را منتشر کرده و در آن از نفوذ هکرهای چینی به شبکه اطلاعاتی شرکت های اپل و آمازون با استفاده از چیپ های جاسوسی خبر داده است.

در این گزارش آمده که شاخه سایبری ارتش آزادی بخش خلق چین، با قرار دادن چیپ های بسیار ریز (در ابعاد دانه برنج) درون سخت افزارهایی که اپل و آمازون از تأمین کنندگان چینی خریده اند، توانسته به سرورهای این دو کمپانی آمریکایی نفوذ کند و اطلاعات حیاتی زیادی را به سرقت ببرد.

این گونه حملات به هکرها اختیارات خدا گونه می دهند

جالب اینجاست که معمولاً در چنین شرایطی، شرکت ها کم و بیش با تصدیق اخبار و عذرخواهی، از کار بر روی رفع ایرادات صحبت می کنند و از عدم سرقت اطلاعات حساس کاربران خبر می دهند. اما این بار اپل و آمازون اخبار منتشر شده را به طور کامل رد کرده اند و وجود چیپ های جاسوسی در سخت افزارهای خود را انکار می کنند.

لازم به اشاره است که بر اساس گزارش بلومبرگ، چیپ های جاسوسی هکرهای چینی در زنجیره تأمین کمپانی «Supermicro» که به مایکروسافت دنیای سخت افزار معروف است، حضور داشته و از این طریق به سرورهای اپل و آمازون راه یافته اند.

در این بین واکنش متخصصان حوزه امنیت نیز با نگرانی های بسیاری همراه بوده چرا که به گفته آنها، این گونه حملات به هکرها اختیارات «خدا گونه» می دهند و راهکارهای نرم افزاری برای مقابله با آنها عملاً بی فایده خواهند بود.

اما در آن سوی میدان، اپل اظهار داشته که گزارش اخیر از دقت کافی برخوردار نبوده و احتمالاً به یافتن یک سرور آلوده Supermicro در سال 2016 بازمی گردد. استیو اشمیت رئیس امنیت اطلاعات آمازون هم گفته مطلب بلومبرگ آنچنان پر اشتباه است که نمی توان غلط های آن را برشمرد.

گفتنی است مقامات آمریکایی در چند سال اخیر نسبت به سخت افزارهای چینی حساسیت بالایی پیدا کرده اند و در صورت یافتن شواهد کافی برای تأیید گزارش مورد بحث، شرکت های اپل و آمازون را به دلیل سهل انگاری در حفاظت از امنیت ملی مورد پیگرد قرار خواهند داد.

The post اپل و آمازون نفوذ هکرهای چینی از طریق چیپ های جاسوسی را انکار می کنند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط