جدال قدرت و چابکی محصولات لامبورگینی؛ هوراکان در برابر اوروس

امتیاز دهید post

ورود لامبورگینی به دنیای SUV و کراس اوور ها خیلی سوپرایز عجیبی به نظر نمی رسید با وجود اینکه این شرکت در گذشته نیز دست به این کار زده بود. در واقع موفقیت های زیاد پورشه باعث شد این شرکت ایتالیایی نیز برای کلاس SUV و کراس اوور ها نماینده ای را به بازار بفرستد.

به هر حال لامبورگینی اوروس بعد از مدل LM002 اولین SUV این شرکت به حساب می آید که طراحی اسپرت اما نرم تری نسبت به دیگر محصولات این شرکت دارد. لامبورگینی اوروس که ترکیبی از یک خودرو لوکس و اسپرت لامبورگینی است از یک پیشرانه 4 لیتری V8 تویین توربو بهره می برد که توان تولید 650 اسب بخار را دارد.

از لحاظ قدرت این خودرو با لامبورگینی هوراکان تفاوت های زیادی ندارد. هوراکان از موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر خود 602 اسب بخار می گیرد. تفاوت اصلی این دو خودرو در سایز آن هاست.

باید دید هوراکان می تواند از پس غول بزرگ سایز اوروس که 50 اسب قوی تر است بر بیاید؟ بر روی کاغذ شتاب 0 تا 98 کیلومتر در ساعت هوراکان 3.4 ثانیه است در حالی که این مقدار برای اوروس 3.5 ثانیه است اما در واقعیت این اختلافات کم بی معنا هستند و شرایط جاده، راننده، آب و هوا و متغیرهای بسیاری بر روی نتیجه نهایی تاثیر گذار اند. چه بسیار خودروهایی که با وجود شتاب کمتر در نهایت پیروز مسابقات درگ بوده اند. در مورد وزن نیز هوراکان 1542 کیلوگرم و اوروس 2177 کیلوگرم است. اینجاست که ترازو به سمت هوراکان سنگین تر می شود و این مقدار وزن هنگامی پر رنگ تر می شود که هر دو خودرو درون پیست تست شوند.

در ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد بین هوراکان و اوروس چهار مسابقه برگزار می شود که اولی با لانچ کنترل دومی بدون لانچ کنترل و سومی و چهارمی به صورت رول ریس انجام می شوند. در مورد نتیجه بجز مسابقه اول برنده همه مسابقه ها هوراکان است. اولین مسابقه نیز به لطف لانچ بهتر اوروس نسبت به هوراکان، برنده مسابقه اوروس می شود. اما در سه مسابقه بعدی ابتدا هوراکان جلو افتاده و کم کم فاصله آن با اوروس بیشتر و بیشتر می شود.

با وجود اینکه طرفداران لامبورگینی مخالف ورود لامبورگینی به دنیای کراس اوور ها و SUV هستند اما این شرکت دوست ندارد در این سگمنت بی حاصل بماند. لامبورگینی اوروس نیز همانند پورشه کاین، بنتلی و آئودی Q7 بر پایه فولکس واگن MLB ساخته شده است.

The post جدال قدرت و چابکی محصولات لامبورگینی؛ هوراکان در برابر اوروس appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط