بزوس به سلطنت ۲۴ ساله گیتس بر لیست فوربس پایان داد

امتیاز دهید post

بیل گیتس طی ۲۴ سال گذشته موفق شده نفر نخست لیست ۴۰۰ فرد ثروتمند برتر نشریه فوربس را به خود اختصاص دهد. با این وجود چندی پیش جف بزوس موفق شده با کنار زدن بیل گیتس به ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن بدل شود. حال نشریه فوربس نیز با انتشار لیست خود مشخص کرده که بزوس به سلطنت ۲۴ ساله گیتس در لیست فوربس پایان داده و موفق شده به مقام صدرنشینی این لیست معروف دست بیابد.

همانطور که می‌دانید برای اولین بار از سال ۱۹۹۴، بیل گیتس دیگر ثروتمندترین فرد آمریکا نیست و مدیر عامل آمازون موفق شده با ارزش کلی دارایی‌های ۱۶۰ میلیارد دلاری خود، بنیان‌گذار مایکروسافت را پشت سر بگذارد. حال کارشناسان مدعی شده‌اند که اگر آمازون به روند رو به رشد خود ادامه دهد، تا سال آینده فاصله ارزش دارایی‌های بزوس با گیتس دو برابر خواهد شد.

ثروت بزوس به لطف افزایش ارزش سهام آمازون طی سال گذشته، ۷۸.۵ میلیارد دلار بیشتر شده. نشریه فوربس مدعی شده که این رقم بیشترین میزان پیشرفت سالانه‌ ارزش دارایی‌هایی یک فرد از ابتدای فعالیتش به شمار می‌رود. این مطلب را پیشتر سایت بلومبرگ نیز تایید کرده است.

این دونفر تنها افرادی هستند که دارایی خالص ۱۲ رقمی به دلار را تجربه کرده اند

با این وجود سال گذشته زمان خوبی هم برای توییتر و مدیر عاملش جک دورسی به شمار می‌رود چرا که ثروت او نیز ۱۸۶ درصد افزایش یافته و به رقم ۶.۳ میلیارد دلار رسیده است.

مدیرعامل اسبق شرکت مایکروسافت با ثروت ۹۷ میلیاردی خود هم اکنون رتبه دوم لیست ۴۰۰ فرد ثروتمند برتر نشریه فوربس را در اختیار دارد.

پس از او وارن بافت سرمایه گذار معروف با ۸۸.۳ میلیارد دلار دارایی خالص و مدیر عامل فیسبوک یعنی مارک زاکربرگ با ثروت ۶۱ میلیارد دلاری خود قرار دارند. کارآفرین بخش نرم افزار یعنی لری الیسون نیز با ارزش کلی دارایی‌های ۵۸.۴ میلیاردی خود، این دو نفر را تعقیب می‌کند.

جالب اینجاست که ثروت کلی ۴۰۰ فرد حاضر در لیست فوربس رو هم رفته به رقم ۲.۹ تریلیون دلار می‌رسد.

تماشا کنید: اولین ارسال عمومی کالا توسط پهپادهای آمازون با موفقیت انجام شد

The post بزوس به سلطنت ۲۴ ساله گیتس بر لیست فوربس پایان داد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط