گلکسی اس 10 سامسونگ احتمالاً به واحد پردازش عصبی مجهز می شود

امتیاز دهید post

در 12 ماه اخیر بیشتر شرکت های تولید کنند چیپست ها و نیز برندهای گوشی های هوشمند تمرکز ویژه ای روی پیاده سازی قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی داشته اند. به عنوان نمونه هواوی کایرین 980 را به دو چیپ اختصاصی NPU (واحد پردازش عصبی) مجهز کرده است. سامسونگ ظاهراً تاکنون چندان پیاده سازی این قابلیت را جدی نگرفته اما قرار است شرایط برای گلکسی اس 10 متفاوت باشد.

پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی یا واحد پردازش عصبی به گوشی های هوشمند کمک می کند پردازش های پیشرفته ای را در زمینه های متعددی از جمله شناسایی صحنه های عکاسی با گوشی و … تشخیص دهند.

بر اساس آنچه از پروفایل لینکدین یکی از کارمندان سابق سامسونگ فاش شده این شرکت از دسامبر 2017 توسعه طراحی نسل دوم واحد پردازش عصبی را آغاز کرده است. به نظر می رسد این کارمند در میانه های پروژه، سامسونگ را رها کرده و احتمالاً اطلاعات محدودی در مورد موضوع داشته است. از آنجایی که از آغاز پروژه بیش از یک سال گذشته احتمالاً در گلکسی اس 10 شاهد ارائه این تکنولوژی خواهیم بود.

نکته جالب اشاره به «نسل دوم» است. این موضوع چندان هم دور از ذهن نیست ولی به نظر می رسد سامسونگ همین حالا نسل اول واحد پردازش عصبی خود را توسعه داده و حالا به دنبال توسعه نسل دوم است. نسل اول تاکنون در هیچ یک از گوشی های این شرکت ظاهر نشده و شاید این مسئله خبر از نارضایتی سامسونگ از نسل اول می دهد.

مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار نسل دوم واحد پردازش عصبی سامسونگ است اما می توان گفت که فشارها بر شرکت کره ای از سوی رقبا برای عرضه این قابلیت رو به افزایش است.

اگر تکنولوژی مورد بحث برای گلکسی اس 10 در نظر گرفته شود انتظار می رود شاهد همراه شدن NPU سامسونگ با چیپست اگزینوس 9820 باشیم.

تماشا کنید: درخشش سامسونگ در تست مقاومت گلکسی نوت 9

The post گلکسی اس 10 سامسونگ احتمالاً به واحد پردازش عصبی مجهز می شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط