سازمان نصر: نظارت صحیح رگولاتوری به نحوه ارایه اینترنت در کشور ضروری است

امتیاز دهید post

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌های سازمان نصر ضمن انتقاد از عملکرد سازمان رگولاتوری اظهار داشت که این سازمان باید بیشتر و بهتر وارد موضوع نرخ اینترنت در خطوط ثابت و سیار شود وگرنه اینترنت خط ثابت به فرجام ناگواری خواهد رسید.

«محمدعلی یوسفی‌زاده» رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌ها در نشست خبری سازمان نصر تهران برای بررسی مشکلات شرکت‌های FCP همچنین ایجاد مخابرات دیگری در کشور را منطقی ندانست و با بیان اینکه طی سال‌ها با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده تجهیزات و زیرساخت‌هایی در این بخش ایجاد شده است تصریح کرد:

«ایجاد یک اپراتور غالب دیگر درست نیست و باید رگولاتور وارد شود و نظارت کند تا از تبعات آتی آن جلوگیری کرد. رقابت است که بازار را زنده نگاه می‌دارد و کیفیت را تضمین می‌کند.»

در این نشست خبر داده شد که نماد شرکت اینترنتی های‌وب بعد از ماه‌ها توقف معامله این شرکت در بازار بورس، بازگشایی شد. براساس تغییرات به وجود آمده برای بازگشایی نماد های‌وب در بورس نیز فعلا موضوع ادغام پارس‌آنلاین با این شرکت از دستور کار خارج شده است. یوسفی زاده درباره ورود شرکت‌های FCP به بازار بورس آن را آینده‌ای روشن تصور کرد که نیاز به یک سری تغییرات نگرشی در سازمان بورس دارد.

«در بازار سرمایه شناخت دقیقی از مراحل مختلف صنعت فاوا وجود ندارد. صنایع قدیمی که در بازار بورس حضور دارند، شناخته‌شده هستند. ولی معتقدیم فاوا برای همه جذابیت دارد. نیاز داریم با استراتژی و با فکر وارد بازار سرمایه شویم و فضای مثبتی را میان بازار بورس و شرکت‌های فاوا ایجاد شود تا سرمایه‌های خرد را به سمت بهره‌وری و رشد بیشتر هدایت کنیم.»

«علی توسلی» نائب‌رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده نصر تهران در ادامه این جلسه نیز با انتقاد از ارزانی اینترنت خط ثابت و تخطی‌های اپراتورها در عرضه و قیمت گذاری اینترنت گفت:

«بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بلندمدتی که بعد از پنج سال آینده سود آن را ببیند، مشکلی ندارد و تمامی شرکت‌های FCP به این امر واقف هستند اما مشکلات زیادی بر سراه وجود دارد که فعالین این حوزه را دسلر کرده است. نظارت رگولاتور می‌تواند ما را به سمت ارائه خدمات و سرویس‌ها و کیفیت آن‌ها متمرکز کند.»

نظارت رگولاتوری

او همچنین درباره ارایه اینترنت VDSL توسط تمامی شرکت‌ها ضمن استقبال از این موضوع خبر داد که در صورت رهایی انحصار مخابرات در این زمینه، می‌توان سرعت‌های بالای 20 مگابیت را به تمامی خانه‌ها رساند.

The post سازمان نصر: نظارت صحیح رگولاتوری به نحوه ارایه اینترنت در کشور ضروری است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط