هند به دنبال توسعه ارز مجازی با پشتوانه روپیه است

امتیاز دهید post

بانک مرکزی هند (RBI) یک کارگروه ویژه را مسئول امکان سنجی صدور ارز مجازی ملی (CBDC) با پشتوانه روپیه کرده است.

انگیزه اصلی این سازمان برای صدور ارز مجازی CBDC از ملاحظات مالی نشات می گیرد چرا که برآوردهای نشریه «اکونومیک تایمز» حاکی از این است که این شبه قاره در سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۶.۳ میلیارد روپیه (۸۹ میلیون دلار) را صرف چاپ اسکناس کرده است:

افزایش هزینه های مدیریت اسکناس و مسکوکات بانک های مرکزی سراسر جهان را به سوی معرفی ارزهای دیجیتال سوق داده است.

فاکتورهای دیگر مؤثر در این زمینه شامل تغییرات سریع در صنعت پرداخت و گسترش توکن های دیجیتال شخصی است.

افراد فعال در حوزه مالی این ایده را امیدوار کننده ارزیابی کرده اند. از نظر آنها آمادگی بانک مرکزی هند برای استفاده از فناوری دفتر کل توزیع یافته (DLT) در سیستم های پرداخت، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. این بانک مدعی شده که ارزهای مجازی خطرات سیستماتیک به همراه ندارند، با این حال تاثیر استفاده از این اکوسیستم روی سیستم پرداخت و تسویه حساب‌ ممکن است آنقدر گسترده باشد که سیاست های پولی را دگرگون سازد.

این مساله باعث شده که مقامات بانک مرکزی هند خواستار همکاری سازمان های تنظیم مقررات جهانی برای بررسی تغییرات ایجاد شده توسط ارزهای مجازی شوند.

بر این اساس احتمال انتقال ارزهای مجازی از صرافی های دیجیتال به شبکه های معاملاتی غیرشفاف و مناطق فراساحل به منظور فرار مالیاتی، نگرانی هایی را در رابطه با مسائلی از قبیل مبارزه با پولشویی، تامین مالی ترورسیم و مالیات در پی دارد.

پیش از هند کشورهای دیگری نیز برای راه اندازی پول مجازی داخلی اقدام کرده اند؛ برای مثال اخیرا ونزوئلا به منظور مقابله با سقوط ارزش پول ملی، رمزپولی به نام پترو را راه اندازی کرده که هر واحد از آن ۶۰ دلار قیمت دارد.

The post هند به دنبال توسعه ارز مجازی با پشتوانه روپیه است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط