آیا آیپد مینی به پایان خط رسیده است؟

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

مدتی پیش، سایت Bloomberg در گزارشی به تفصیل توضیحاتی را در مورد مراسم رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۸ ارائه داد. طبق این گزارش، می‌توانیم انتظار معرفی سه آیفون ۵.۸، ۶.۱ و ۶.۵ اینچی با طراحی مشابه آیفون X را داشته باشیم. در این بین جای یک گجت همچنان خالی است، زیرا در این گزارش اشاره‌ای به گجت آیپد مینی نشده است.

آیپد مینی در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و جدیدترین مدل آن آیپد مینی ۴ نام دارد که اپل در سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی کرد؛ هرچند جدیدترین مدل این گجت مشخصه‌های شگفت‌انگیزی نداشت و در حقیقت از سخت‌افزار آیپد ایر ۲ بهره می‌برد، اما آیپد مینی ۴ به لطف بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۷.۹ اینچی و جمع‌وجور بودن اندازه کلی آن، توجه طرفداران تبلت‌های نه‌چندان بزرگ را جلب کرد. این تبلت که از نمایشگر با کیفیتی بهره می‌برد و عمر باتری بالایی هم داشت، برای بسیاری از کاربران در نقش کتابخوان انجام وظیفه می‌کرد.

آیپد مینی

از زمان عرضه آیپد مینی ۴، به نظر می‌رسد اپل به طور کلی این سری تبلت‌ها را فراموش کرده است. در سه سال گذشته تنها خبر جدیدی که در مورد آن‌ها منتشر شده، خبر مربوط به توقف تولید مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی این تبلت بوده است. آیپد مینی که همین امروز خریداری می‌کنید، مجهز به تراشه A8 است؛ تراشه‌ای که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ همراه با آیفون ۶ معرفی شد. این یعنی با وجود اینکه اپل همچنان این تبلت را می‌سازد و روانه بازار می‌کند، اما قدمت قطعات سخت‌افزاری آن به ۴ سال پیش برمی‌گردد؛ این در حالی است که از سال ۲۰۱۴ تا حالا، اپل ۶ تراشه سری A جدید را عرضه کرده است.

در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که آیپد مینی ۴ با قیمت ۴۰۰ دلاری به فروش می‌رسد اما آیپد ۲۰۱۸ که چند ماه پیش معرفی شد و از قطعات جدید بهره می‌برد و از قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند، ۳۲۹ دلار قیمت دارد. البته مدل پایه آیپد مینی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد اما حافظه داخلی مدل پایه آیپد جدید ۳۲ گیگابایت است. اما حتی اگر مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیپد ۲۰۱۸ را خریداری کنید، قیمت آن تنها ۳۰ دلار بیش از آیپد مینی ۴ است و با پرداخت این مابه التفاوت نه‌چندان زیاد، از حافظه داخلی یکسان و امکانات سخت‌افزاری بسیار بهتری می‌توانید بهره ببرید.

آیپد مینی

به همین خاطر باید این سوال را مطرح کنیم: آیا آیپد مینی به‌طور کلی فراموش شده است؟ به نظر می‌رسد آیپد مینی هم به امثال گجت‌هایی مانند مک‌بوک ایر، مک مینی و آیفون SE پیوسته، زیرا اپل همچنان این گجت‌ها را می‌فروشد اما اصلا توجهی به آن‌ها نشان نمی‌دهد.

البته اگر از دیدگاهی دیگر به این قضیه نگاه کنیم، مرگ آیپد مینی کاملا منطقی جلوه می‌کند. با توجه به افزایش اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌ها و کاهش حاشیه‌ها در آیفون‌های ۲۰۱۸، روزبه‌روز فاصله بین آیفون‌ها و آیپدهای استاندارد کمتر از گذشته می‌شود. به همین خاطر آیپد مینی که به‌عنوان یک تبلت جمع‌وجور روانه بازار شد، دیگر طرفداران چندان زیادی ندارد و افراد در عوض ترجیح می‌دهند که از تبلت‌های استاندارد یا گوشی‌های بزرگ بهره ببرند.

در نهایت باید این سوال را مطرح کنیم که اگر اپل رسما مرگ سری آیپد مینی‌ را اعلام کند، آیا جای خالی آن را احساس خواهید کرد؟

منبع: Gizmodo

The post آیا آیپد مینی به پایان خط رسیده است؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط