اینتل تاکنون ۹۹ هزار هندی را در رشته هوش مصنوعی آموزش داده است

امتیاز دهید post

هوش مصنوعی رشته ای تقریبا کشف نشده در علوم کامپیوتر به شمار می رود که مدتی است بر میزان محبوبیتش اضافه شده و کاربردهای تجاری از آن رشدی چشمگیر پیدا کرده است. چند روز پیش بود که سامسونگ از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری خود در زمینه هوش مصنوعی و 5G خبر داد و گوگل نیز اعلام کرد که ابزارهای یادگیری ماشینی خود را در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می دهد تا از آنها برای تبلیغات هدفمند خود و جذب مشتریان بالقوه کمک بگیرند.

حالا شعبه هندوستان اینتل اعلام کرده که ظرف یکسال گذشته بالغ بر ۹۹ هزار نفر را در زمینه هوش مصنوعی آموزش داده است.

بنابر گزارش اکونومیک تایمز در آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی اینتل از آغاز پروژه آموزش هوش مصنوعی خود در هندوستان خبر داد؛ به موجب این برنامه شرکت مورد بحث متعهد شد که ۱۵ هزار نفر را در یکسال نخست از آغاز پروژه در زمینه هوش مصنوعی آموزش دهد. با این حال به نظر می رسد که اینتل هدف اولیه خود را هم پشت سر گذاشته است و در حالی که تنها ۱۶ ماه از کلید خوردن این پروژه گذشته اینتل اعلام کرده که ۹۹ هزار نفر را در خاک هندوستان آموزش داده.

پراکاش مالایا مدیر فروش و بازاریابی اینتل در هندوستان در این رابطه گفته:

با وجود آنکه متعهد شده بودیم با برگزاری دوره ها و ورکشاپ های مختلف به ۱۵ هزار توسعه دهنده، دانشجو و پروفسور در زمینه هوش مصنوعی آموزش بدهیم، هدف معین شده را پشت سرگذاشته ایم و تا کنونو ۹۹ هزار نفر را در این زمینه آموزش داده ایم.

جالب است بدانید که به موجب برگزاری این دوره ها ارتباط تنگاتنگی میان اینتل و بسیاری از موسسات آموزشی مطرح هندوستان در زمینه آموزش توسعه هوش مصنوعی برقرار شد. گفتنی است هفته گذشته این شرکت آمریکایی میزبان نخستین کنفرانس هوش مصنوعی خود در هند بود و رویدادی به نام DevCon 2018 را هم با حضور ۵۰۰ توسعه دهنده در این کشور آسیایی برگزار کرد.

The post اینتل تاکنون ۹۹ هزار هندی را در رشته هوش مصنوعی آموزش داده است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط