دیوید کراننبرگ در حال ساخت یک مجموعه تلویزیونی است

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

دیوید کراننبرگ کارگردان کانادایی در مراحل اولیه ساخت یک سریال تلویزیونی است. سازنده آثار شاخصی چون Crash و Naked Lunch که اخیرا در جشنواره ونیز جایزه یک عمر تلاش را دریافت کرده است اعلام کرده روی یک پروژه تلویزیونی که ظاهرا طولانی هم خواهد بود کار می‌کند. کراننبرگ از افزودن سایر جزییات درباره این مجموعه تلویزیونی خودداری کرده و گفته هنوز نمی‌تواند در این باره بیشتر توضیح دهد.

به باور این سینماگر فیلم دیدن در سینما آینده‌ درخشانی ندارد و تجربه‌ای رو به مرگ است؛ کراننبرگ می‌گوید امروزه نمایشگرهای تلویزیون‌ها بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‎‌شوند و در عمل به زودی فیلم دیدن در خانه هم به تجربه‌ای شگفت‌انگیز بدل خواهد شد.

دیوید کراننبرگ پیش از این قسمت‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی را کارگردانی کرده بود. در سال ۲۰۱۵ از او خواسته شد فصل دوم سریال True Detective را کارگردانی کند اما این پیشنهاد توسط کارگردان کانادایی رد شد. او گفته بود به دلیل علاقه‌ نداشتن به فیلم‌نامه‌ی این مجموعه ساخت فصل دوم را رد کرده است. کراننبرگ پیش از این اظهارات تندی درباره تقدیر رو به مرگ ِ تجربه فیلم دیدن جمعی در سینما ابراز کرده بود. به باور این کارگردان فیلم دیدن در سینما آینده‌ درخشانی ندارد و تجربه‌ای رو به مرگ است؛ کراننبرگ می‌گوید امروزه نمایشگرهای تلویزیون‌ها بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‎‌شوند و در عمل به زودی فیلم دیدن در خانه هم به تجربه‌ای شگفت‌انگیز بدل خواهد شد؛ به باور او این تحولات همین حالا هم خود را در زبان تصویری کارگردان‌ها نشان داده است . در عین حال این کارگردان اعلام کرده بود که مرگ و نابودی تجربه فیلم دیدن جمعی برایش چندان مهم نیست. او دوباره همین اظهارات را در جشنواره ونیز و هنگام صحبت از سریال جدیدش تکرار کرده است. کراننبرگ این نکته را هم شفاف کرده که چنین اتفاقی به مرگ فیلم‌سازی منجر نخواهد شد بلکه صرفا باعث تغییر و تکامل آن می‌شود.

کراننبرگ که از اواخر دهه ۶۰ میلادی فیلم‌سازی را آغاز کرده است در اوایل دهه هشتاد با ساخت فیلم‌هایی چون Scanners و Videodrome که فیلم‌هایی ترسناک و علمی‌-تخیلی هستند جایگاه خود را به عنوان یکی از چهره‌های ژانر وحشت و زیرژانر Body horror تثبیت کرد.

منبع: Variety

The post دیوید کراننبرگ در حال ساخت یک مجموعه تلویزیونی است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط