ارتقای ناگهانی اپلیکیشن‌های ساعت جدید اپل به نسخه ۶۴ بیتی

امتیاز دهید post

یک قابلیت مبهم در نرم افزار توسعه Xcode کمپانی اپل باعث ارتقای اپلیکیشن های ۳۲ بیتی اپل واچ به نسخه های ۶۴ بیتی طی ماه گذشته شده که یک توفیق اجباری و غیر منتظره برای توسعه دهندگان این اپ ها به شمار می رود.

نسخه فعال شده بیت کد (Enable Bitcode) سه سال قبل در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت اما برخی تبدیل نسخه اپ ها در ساعت هوشمند جدید را به این ویژگی نسبت داده اند.

پشتیبانی از کد بیتی سه سال قبل به Xcode 7 اضافه شد و پس از آن به گزینه ای انتخابی برای اپ های iOS و گزینه ای الزامی برای watchOS و tvOS تبدیل شد. بیت کد در واقع واسطی بین شکل قابل درک کدهای برنامه برای انسان و فرم ماشینی آن است که توسط کامپایلر Clang ایجاد می شود. Clang کامپایلری از سری زبان های C/ C++/ Objective-C می باشد که توسط اپل در کامپایل اپ های iOS و macOS مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل روی آوردن اپل به نسخه فعال شده بیت کد این است که با استفاده بیت کد تعبیه شده در اپ قادر به کامپایل دوباره آنها بدون نیاز به برقراری ارتباط با توسعه دهنده است.

حالا به نظر می رسد که این ویژگی مزایای خود را نشان داده و اپل با استفاده از آن برنامه های ۳۲ بیتی اپل واچ سری ۴ را بدون به دردسر انداختن توسعه دهندگان، به نسخه های سریعتر ۶۴ بیتی ارتقا داده است. این بهینه سازی مدیون چیپست ۶۴ بیتی S4 در اپل واچ سری ۴ است که نسبت به چیپست S3 نسل قبلی تا حد زیادی بهبود پیدا کرده. پیش از این برخی از توسعه دهندگان به خاطر فقدان منابع و کارایی پایین S3 قید توسعه اپ برای این ساعت هوشمند را زده بودند اما نسخه جدید آن ممکن است ورق را برگرداند.

تاکنون گزارشی از وقوع مشکل در اپلیکیشن های ۶۴ بیتی این ساعت هوشمند منتشر نشده، هرچند بخشی از این سکوت احتمالا ناشی از دامنه محدود اپلیکیشن های این ساعت است.

تماشا کنید: بررسی قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ سری ۴

The post ارتقای ناگهانی اپلیکیشن‌های ساعت جدید اپل به نسخه ۶۴ بیتی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط