تلاش مایکروسافت برای به راه انداختن نسخه دیجیتالی کنوانسیون ژنو

امتیاز دهید post

مایکروسافت برنامه‌ای تحت عنوان Digital Peace Now برای برقراری صلح دیجیتال مطرح کرده است. این شرکت با کمپین خود هدف دارد تا دولت‌ های کشور‌های مختلف را راضی کند که قوانینی برای استفاده از سلاح‌هایی سایبری در نظر بگیرند و به نوعی نسخه دیجیتالی کنوانسیون ژنو توسعه یابد.

کمپین یاد شده در جریان هفتمین فستیوال Global Citizen شهر نیویورک معرفی شد و مایکروسافت پورتال آنلاینی برای این موضوع درنظر گرفته تا کاربران کل کشور‌ های جهان بتوانند با امضا کردن این تقاضا، پشتیبانی خود را اعلام کنند.

شرکت ردموندی از اختصاص چنین کمپینی، هدف‌هایی بسیاری را دنبال می‌کند که می توان آنها را به چند دسته کلی تقسیم نمود؛

  • کشور‌ها توافق کنند که استفاده از حمله‌ های سایبری را محدود سازند.
  • کلیه کشور‌های جهان قوانینی در زمینه توسعه و بهره گیری از سلاح‌ های دیجیتالی وضع کنند و آن را در نظر بگیرند.
  • سازمان جهانی مستقلی ساخته شود تا بر روند اجرای قوانین وضع شده در همین حوزه نظارت کند تا با قانون‌شکنان برخورد کرده و آنها را مجازات کند.

مایکروسافت ابتدا در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۷، کار روی کمپین خود را آغاز نمود. در آن زمان «برد اسمیت» سرپرست مسائل حقوقی این کمپانی از ملیت‌ های مختلف جهان دعوت کرد تا گردهم جمع شوند و قوانینی برای استفاده یا محدود کردن سلاح‌های سایبری امضا نمایند.

بدین ترتیب نسخه‌ی دیجیتالی کنوانسیون ژنو امضا تهیه می‌شود تا در شرایط جنگی، امنیت دیگر دولت‌ ها تامین گردد.

حال مایکروسافت سعی کرده تا پشتیبانی همگانی را برای کمپین خود فراهم آورد و شهروندان عادی یا بخش خصوصی بتوانند دولت‌ ها را تشویق کنند هرچه سریعتر قوانین جدیدی در همین حوزه وضع گردد.

علاوه بر این کمپانی ردموندی نتایج یک نظرسنجی عمومی در همین مورد را منتشر کرده که نشان می‌دهد کاربران پنج کشور مختلف یعنی آمریکا، مکزیک، آلمان، فرانسه و هند از وضع شدن چنین قوانینی پشتیبانی می‌کنند.

The post تلاش مایکروسافت برای به راه انداختن نسخه دیجیتالی کنوانسیون ژنو appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط