چرا ترامپ به ۲۲۵ میلیون آمریکایی پیامک زد؟

امتیاز دهید post

چهارشنبه هفته گذشته تمامی تلفن‌های هوشمند آمریکا بطور همزمان به صدا درآمد و بدین ترتیب اولین پیام ترامپ برای آنها مخابره شد.

این پیغام در واقع آزمایش سیستم هشدار ریاست جمهوری بود که برای بار اول به کاربران آمریکایی مخابره شد. این سیستم قرار است مشابه با سیستم‌های دولتی عمل کند که پیشتر پلیس یا مسئولین محلی برای اعلام هشدار از آنها استفاده می‌‌کردند. تنها تفاوت این سیستم، مقیاس ارسالی آن است چرا که این سیستم قرار است تمامی تلفن‌های هوشمند ایالات متحده را پوشش دهد.

طی این آزمایش پیام ترامپ برای تمامی ۲۲۵ موبایل فعال در آمریکا ارسال شد و بدین ترتیب ۷۵ درصد کل جمعیت ایالات متحده‌ توانستند پیغام ریاست جمهوری این کشور را دریافت کنند.

در پیغام آزمایشی سیستم هشدار ریاست جمهوری نوشته شده بود:

«این تنها یک پیغام آزمایشی برای تست سیستم هشدار اضطراری بی سیم ملی است. انجام هیچ اقدامی ضروری نیست.»

اولین آزمایش سیستم یاد شده برای آمریکایی‌ها چندان خوشایند نبوده چرا که برخی از آنها به اشتباه باور داشتند با دریافت این پیغام، مخاطب مستقیم ترامپ قرار خواهند شد. بسیاری از کاربران که از توییت‌های ناهنجار ترامپ خسته شده بودند، مدعی شدند که حاضر نیستند خواندن پیام‌های وی را تحمل کنند. این مسئله تا جایی پیشرفت که برخی کاربران موبایل‌هایشان را خاموش کردند.

سازمان مدیریت بحران فدرال ایالات متحده یا FEMA خاطر نشان کرده که سیستم هشدار ریاست جمهوری، پیغام شخصی ترامپ نیست. بلکه تنها به اعلان‌های حیاتی و ضروری نظیر هشدار‌های احتیاطی یا اعلام رویداد‌ها و اتفاقات مهم اختصاص دارد. آنها باور دارند که در قرن ۲۱، آمریکا به رسانه‌ای سریعتر از اینترنت و تلویزیون نیاز دارد تا پیغام‌های اضطراری را به شهروندان آمریکا مخابره کند.

بدین ترتیب در مقاطع حساس یا موقعیت‌های ضروری، سیستم هشدار ریاست جمهوری می‌تواند سریعاً اطلاعات مهم درباره اتفاقات رخ داده را به شهروندان آمریکا اعلام کند و دستور العمل‌های لازم را در اختیار آنها بگذارد.

The post چرا ترامپ به ۲۲۵ میلیون آمریکایی پیامک زد؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط