«ستاره‌ای متولد شده‌ است» دل مردم را هم به دست آورد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «ستاره‌ای متولد شده‌ است» (A Star is Born) ساخته بردلی کوپر و با بازی بردلی کوپر و لیدی گاگا آخرهفته گذشته در سینماهای آمریکا اکران شد. گرچه فقط چند روز از اکران عمومی این فیلم سینمایی می‌گذرد اما چندماهی است که اخبار مربوط به حضور این فیلم در جشنواره‌های جهانی هم سر و صدا به پا کرده و واکنش منقدان به فیلم باعث شده بسیاری از مخاطبان سینما منتظر دیدن آن باشند.

«ستاره‌ای متولد شده‌ است» از آن دسته آثاری نیست که میان منتقدان و مردم دو دستگی ایجاد کند و به نظر می‌رسد توانسته هر دو طیف را کاملا راضی نگه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد استقبال مخاطبان از فیلم بسیار خوب بوده و در عین حال بعد از دیدن فیلم هم تا حد زیادی از انتخاب آن راضی بوده‌اند.

ستاره‌ای متولد شده‌ است که یکی از شانس‌های مسلم مراسم اسکار ۲۰۱۹ در بخش‌های مختلف است از فیلم‌های محبوب منتقدان در سال ۲۰۱۸ بوده و با نمره متای ۸۸ در وبسایت متاکریتیک با ۵۸ نقد مثبت، دو نقد میانه و بدون حتی یک نقد منفی در میان فیلم‌های باکیفیت سال ۲۰۱۸ دسته‌بندی شده است.

اما فیلم از آن دسته آثاری نیست که میان منتقدان و مردم دو دستگی ایجاد کند و به نظر می‌رسد توانسته هر دو طیف را کاملا راضی نگه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد استقبال مخاطبان از فیلم بسیار خوب بوده و در عین حال بعد از دیدن فیلم هم تا حد زیادی از انتخاب آن راضی بوده‌اند. این را می‌شود از نمره A که به عنوان امتیاز CinemaScore فیلم ثبت‌شده نیز دریافت. نمره ۸.۵ از ۱۰ در وبسایت IMDb که از طریق امتیاز‌دهی ۲۲۹۵۹ کاربر به دست آمده، نمره متا ۸.۹ که از مجموع ۳۹۹ نقد که توسط کاربران سایت متاکریتیک نوشته شده، رضایت ۸۶ درصدی مخاطبان سایت راتن تومیتوز و رضایت ۹۴ درصدی کاربران وبسایت گوگل همه حاکی از این هستند که مخاطبان عادی و کاربران وبسایت‌های سینمایی هم فیلم را پسندیده‌ و درصد رضایت نسبتا بالایی هم از خود نشان داده‌اند.

از طرف دیگر باید تمام این نکات را کنار افتتاحیه بیش از ۴۰ میلیون دلاری فیلم بگذاریم که با توجه به مضمون فیلم و رقابت آن با یک فیلم ابرقهرمانی فروش خوبی به حساب می‌آید و نشان می‌دهد فیلم از نظر تجاری هم تجربه موفقی برای بردلی کوپر به حساب می‌آید. به این ترتیب ستاره‌ای متولد شده‌ است از آن دسته فیلم‌های سینمایی است که توانسته هم منتقدان را راضی کند و هم مخاطبان را به سینما بکشاند و رضایت‌شان را جلب کند. کاری که دست کم در ایالات متحده آمریکا آنقدرها ساده نیست.

The post «ستاره‌ای متولد شده‌ است» دل مردم را هم به دست آورد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط