انویدیا از کارت‌های گرافیک سری RTX 2000 رونمایی کرد؛ رویای دیرباز گیمرها

امتیاز دهید post

انویدیا ساعتی پیش و در نمایشگاه گیمزکام آلمان از کارت های گرافیک سری جیفورس RTX 2000 رونمایی کرد. بعد از شایعات و خبرهای افشایی پی در پی، جیفورس GTX 2080 بالاخره از راه رسید و همراه با معماری جدید تورینگ، آمده تا موفقیت جی تی اکس 1080 را ادامه داده و افکت های «ردیابی پرتو – Ray Tracing» را به بازی های ویدیویی آینده بیاورد.

در کنفرانس امشب، انویدیا از RTX 2080 ،RTX 2070 و RTX 2080 Ti رونمایی کرد. این کمپانی وعده «عملکرد 6 برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی کارت های گرافیک» خود را داده و تکنولوژی ردیابی پرتو را به تمامی آنها می آورد.

کمپانی های ایسوس، EVGA، گیگابایت، ام اس آی، PNY و زوتاک از امروز پیش فروش کارت های خود را آغاز می کنند و سه مدل به ترتیب قدرت پردازشی، با قیمت 599، 799 و 1199 دلار به فروش می رسند. لیست کامل مشخصات هنوز منتشر نشده است.

وعده اصلی این کارت های گرافیک، تکنولوژی ردیابی پرتو است؛ تکنیکی در رندرینگ که به بازتاب واقع گرایانه نور به صورت همزمان و افکت هایی سینمایی منجر می شود که بازی های ویدیویی را بیش از پیش به فیلم های سینمایی شبیه می کنند.

ردیابی پرتو تکنیکی است که برای سال های طولانی به پی سی گیمرها وعده داده شده و آنطور که انویدیا توصیفش می کند، «جام مقدس» آنها بوده است. نمایش های مرتبط با این قیمت بسیار تحسین برانگیز بودند اما اکثرا به بازتاب و نورپردازی در محیط های بسته پرداختند. انویدیا می گوید بازی هایی مثل Shadow of the Tomb Raider، بتلفیلد 5 و Metro Exodus از ردیابی پرتو پشتیبانی خواهند کرد. نمایش توم ریدر، سایه های واقع گرایانه را در مراحل شبانه به تصویر کشید.

در نمایش Metro Exodus شاهد نور مستقیم آفتاب بودیم که از پنجره به داخل اتاق می تابید. با تکنیک رندرینگ RTX انویدیا، نور به شکل طبیعی تری در اتاق پخش می شود و به بازیسازان اجازه می دهد دشمنان و اشیا را خارج از دید نگه دارند و مجبور به قرار دادن نورهای غیر واقعی در محیط نشوند. بتلفیلد 5 هم احتمالاً تحسین برانگیزترین مثال برای سیستم RTX انویدیا باشد. بازتاب های ناشی از انفجارها، روی اشیای نزدیک نظیر اتومبیل ها، تانک ها و حتی زمین خیس رندر می شوند.

The post انویدیا از کارت‌های گرافیک سری RTX 2000 رونمایی کرد؛ رویای دیرباز گیمرها appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط