فردی چینی به دلیل سرقت برق برای استخراج بیت کوین دستگیر شد

امتیاز دهید post

در سال های اخیر بسیاری از افرادی که به دنبال استخراج ارزهای دیجیتال هستند راهکارهای خلاقانه ای برای فرار از قبض های نجومی برق ابداع کرده اند اما حالا فردی در چین به علت دزدی برق از شبکه های راه آهن دستگیر شده است.

جزئیات این سرقت مشخص نشده اما به نظر می رسد سیستم برق راه آهن چین را هک کرده و برقی به ارزش 15 هزار دلار را سرقت کرده است. «Xu Xinghua» به این دلیل 14 هزار و 500 دلار جریمه شده و به 3.5 سال زندان محکوم شده است. علاوه بر این باید مبلغ معادل با برق سرقت شده را بپردازد و البته تجهیزات ماینینگ او هم مصادره شده است.

به نظر می رسد سرقت از حدود اواخر سال جاری میلادی آغاز شده بود؛ تقریباً در آن زمانی که ارزش بیت کوین شروع به افزایش قابل توجه کرد. از ماه آوریل 2018 سارق موفق به استخراج 3.2 واحد بیت کوین شده بود. این میزان ارزشی در حدود 20 هزار دلار دارد.

بر اساس آنچه اعلام شده سارق از 50 دستگاه ماینینگ برای استخراج بهره برده بوده و ظاهراً با این شرایط تنها 1500 دلار سود کسب کرده است. از آنجایی که فرایند ماینینگ بسیاری از ارزها به شدت سخت شده برق ارزان نقش کلیدی در سوددهی را بازی می کند.

پیش از این کارشناسان هشدارهایی در مورد افزایش میزان برق به واسطه ماینینگ در سراسر دنیا را داده بودند و حتی گفته شده بود که احتمال خاموشی هایی در برخی مناطق نیز دور از ذهن نخواهد بود.

The post فردی چینی به دلیل سرقت برق برای استخراج بیت کوین دستگیر شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط