استفاده از تکنیک پرینت سه بعدی در ساختمان سازی دبی اجباری می شود

امتیاز دهید post

به تازگی گزارش شده که شهرداری دبی قانون جدیدی وضع کرده که بر اساس آن طی ۷ سال آینده، ۲۵ درصد از تمامی ساختمان‌های جدید این شهر باید از طریق پرینت سه بعدی ساخته شوند.

بنیاد آینده‌ دبی باور دارد که بدین شکل تا ۷۰ درصد سو استفاده از کارگران ساختمانی کاهش می‌يابد و هزینه‌های تولید ساختمان نیز ۹۰ درصد کمتر می‌شود. با این وجود، تکنولوژی پرینت سه بعدی ساختمان هنوز در مرحله‌ی آزمایشی خود قرار دارد و به همین دلیل هدف بنیاد آینده‌ دبی بیشتر از آنکه جاه طلبانه باشد، خنده‌دار به نظر می‌رسد.

بنیاد آینده‌ دبی در واقع سازمانی است که هدف دارد این شهر را به ستاره بی نظیر صنعت تکنولوژی در خاورمیانه تبدیل کند. این سازمان طرح خود را بدین شکل توضیح داده است:

«بر اساس قوانین تازه‌‌ی شهرداری، از سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۵ درصد تمامی ساختمان‌های جدید این شهر باید به وسیله‌ی تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده باشند. این جنبش از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد تا حداقل ۲ درصد ساختمان‌های جدید بدین شکل آماده شوند.»

بدین ترتیب طبق نظر کارشناسان، شرکت‌های عمرانی می‌توانند محصولات روشنایی، فونداسیون، تسهیلات ویژه یا قسمت‌هایی از المان‌های ساختمانی فضای سبز را به صورت سه بعدی پرینت کنند.

امارات متحده عربی در مورد هجوم کارگران ساده به این کشور برای انجام کارهای سخت ساختمانی، مشکلی اساسی دارد. بسیاری از گروه‌های فعال در حوزه‌ی اقدامات بشردوستانه باور دارند، شرکت‌های عمرانی دبی حقوق بشر را نقض می‌کنند و علناً این مهاجران را به بردگی گرفته‌اند.

حال بنیاد آینده‌ دبی باور دارد با هدف جدید خود می تواند فشار کار و شرایط سخت کارگر‌های ساختمانی را پایین آورد.

با اینکه جاه‌طلبی دبی در این زمینه قابل تحسین است اما هنوز تکنولوژی پرینت سه بعدی در حوزه‌ی ساختمان پیشرفت کمتری نسبت به دیگر موارد داشته و برای اینکه شرکت‌های عمرانی بتوانند یک چهارم ساختمان‌هایشان را بدین شکل توسعه‌ دهند، باید سریعاً پیشرفت کنند.

البته در حال حاضر می‌توان قطعات ساختمانی نظیر دیوار و سقف یا غیره را پرینت کرد اما تا پرینت سه بعدی کامل ساختمان‌های بزرگ راه درازی پیش روست.

The post استفاده از تکنیک پرینت سه بعدی در ساختمان سازی دبی اجباری می شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط