معرفی بازی Glory Ages – Samurais؛ آخرین سامورایی

امتیاز دهید post

موبایل پلتفرم عجیبی است. آن قدر عجیب که یک بازی نیامده، کلون‌ها و عناوین مشابه آن را می‌توانیم روی این دیوایس‌ دستی پیدا کنیم؛ در نمایشگاه E3 امسال، سونی برای اولین بار تریلر گیم پلی «روح سوشیما» (Ghost of Tsushima) را به نمایش گذاشت و بازی در همین تریلر اول توانست میخ خود را محکم بکوبد.

Glory Ages در همان ثانیه‌های ابتدایی‌اش نشان داده که روح سوشیما را به عنوان منبع الهام خود هدف قرار داده است. لباسی که سامورایی بازی تنش کرده، طراحی بصری منطقه نبردها، تغییر نور و حتی حرکت بادها در علفزارها همگی یادآور ساخته مورد انتظار استودیوی ساکرپانچ هستند.

نمایی از Ghost of Tsushima؛ انگار Glory Ages در یکی از همین علف‌زارها اتفاق می‌افتد.

البته نه اینکه سازنده کاملا مسیر روح سوشیما را پیش بگیرد و همان چیزهایی که در تریلر دیدیم را حالا روی تلفن‌های هوشمند پیاده کند. هنوز هم بحث است که آیا پلی استیشن 4 می‌تواند آن سطح از جزییاتی که در تریلر دیدیم را پردازش کند یا نه، چه برسد به گوشی‌ها. در واقع توسعه‌دهنده ویژگی‌های مناسب تریلر را برداشته و همان‌ها را به روشی که روی موبایل جواب می‌دهد، به کار گرفته است.

نتیجه این سیاست هر چند بدون نقص نیست ولی اعتراف می‌کنم سامورایی بودن روی گوشی، هیچوقت تا حالا این قدر لذت بخش نبوده و Glory Ages با تمام مشکلاتی که دارد می‌تواند مخاطبینش را سرگرم کند. بازی مشابه ساخته قبلی استودیوی NoTriple-A Games عنوانی مرحله‌ای بوده و در هر مرحله چند دشمن به شخصیت اصلی حمله می‌کنند. بنابراین باید آن‌ها را شکست دهید.

بازی سامورایی

در بازی با آنالوگ شناور سمت چپ حرکت کرده و سه دکمه «حمله»، «دفاع» و «جاخالی/ضربه پا» هم برای حمله است. همچنین اگر نوار خشم پر شود، می‌توان از قدرت ویژه استفاده کرد.

ایده کلی Glory Ages حرف جدیدی برای گفتن ندارد ولی در اینجا سیستم مبارزات به کمک آمده تا بازی بتواند خودش را از عناوین مشابهی که شما را در یک محیط رها می‌کنند و حالا باید با مشت و لگد و اسلحه دشمنان را بکشید، جدا کند. سرعت نبردها پایین‌تر است، باید با برنامه‌تر حرکت‌هایتان را انتخاب کنید و هر حرکت اضافی منجر به کاهش انرژی‌تان می‌شود.

این‌ها هم همگی چیزهایی هستند که از یک بازی سامورایی حداقل روی موبایل می‌خواهیم. عنوانی که نبردهایش با برنامه‌تر باشند و Glory Ages اگرچه بعد از مدتی مبارزاتش تکراری می‌شوند اما بازی تا جایی که توانسته به این ویژگی اهمیت داده و همین مسئله به تنهایی کافیست تا نسبت به عناوین مشابه، بازی در بخش مبارزات حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

خشونت بی‌پرده بازی؛ هر ده مرحله یک بار محیط عوض شده و سبک هنری گرافیک تغییر می‌کند. در این بین قابلیت تغییر شخصیت اصلی و اسلحه در بازی وجود دارد.

Glory Ages سرگرمی را ارائه می‌دهد که مشابه آن را روی گوشی خیلی کم دیده‌ایم. این نکته خودش می‌تواند محرک مهمی برای دانلود بازی باشد اما سازنده به آن بسنده نکرده و با گرافیک زیبا و گیم پلی نسبتا تاکتیکی نشان داده که سامورایی بودن حتی در تلفن‌های هوشمند هم جذابیت‌های خودش را دارد.

بنابراین با توجه به اینکه بازی رایگان بوده، تجربه آن نیازی به اینترنت ندارد و حجم زیادی از موبایل نمی‌گیرد، پیشنهاد می‌کنم Glory Ages را از دست ندهید. بازی فعلا تنها برای اندروید منتشر شده، هر چند که سابقه سازنده نشان می‌دهد به زودی شاهد انتشار این عنوان در iOS نیز خواهیم بود.

Glory Ages - Samurais

  • Glory Ages – Samurais
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: NoTriple-A Games
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 73 مگابایت
  • دانلود:
  • گوگل پلی
  • لینک کمکی

The post معرفی بازی Glory Ages – Samurais؛ آخرین سامورایی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط