آلمان مقصد اول چری؛ شاسی بلند پاک Exeed TX از سال 2020 راهی اروپا می شود

امتیاز دهید post

شهریور ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که کمپانی چری از یک شاسی بلند مفهومی زیبا و خوش استیل پرده برداری کرد. این خودرو EXEED TX نام داشت و در زمان رونمایی چینی ها از ورود آن به قاره اروپا در آینده نزدیک خبر دادند.

حال با گذشت یک سال از آن تاریخ جزئیات بیشتری از زمان ورود چری به قاره سبز منتشر شده است. مدیرعامل این خودروساز چینی یعنی آقای چن آنینگ (Chen Anning) در مصاحبه ای اعلام کرده که شاسی بلند پاک Exeed TX در حوالی سال 2020 راهی اروپا خواهد شد.

به گفته آقای آنینگ احتمالا آلمان اولین کشور اروپایی است که Exeed TX در بازار آن ارایه می شود. وی سال گذشته عنوان کرده بود که تمامی مدل های عرضه شده در اروپا از پیشرانه های میکرو هیبریدی، هیبریدی یا هیبریدی شارژی (Plug in) بهره خواهند برد. آقای آنینگ بکارگیری پیشرانه های تمام برقی را نیز حتمی دانسته بود.

مدیرعامل چری در مصاحبه اخیر خود به احداث یک مرکز توسعه در فرانکفورت نیز اشاره کرده است. آنطور که آقای آنینگ افزوده این مرکز دارای صدها کارمند خواهد بود.

در حال حاضر فقط حضور شاسی بلند Exeed TX در اروپا تایید شده است. این خودرو با نسخه هیبریدی شارژی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت حضور پیدا کرده بود. در کنار موتور 1.5 لیتری 147 اسب بخاری، این نسخه نیروی خود را از یک موتور الکتریکی به قدرت 107 اسب بخار دریافت می کند.

به منظور تامین انرژی موتور برقی، چری شاسی بلند مدرن خود را به پک باتری 12 کیلووات ساعتی مجهز کرده، با تکیه بر این باتری Exeed TX می تواند تا 69 کیلومتر مسافت را در حالت برقی و بدون نیاز به روشن شدن موتور درون سوز پشت سر بگذارد.

چری اولین نماینده خود در اروپا را با گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه خودکار به فروش خواهد رساند. همچنین امکان انتخاب سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ وجود خواهد داشت.

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم خودروسازان چینی آرزوهای بزرگی در سر می پرورانند. این شرکت ها قصد دارند در آینده نزدیک محصولات خود را علاوه بر اروپا در ایالات متحده که دومین بازار بزرگ خودرویی جهان محسوب می شود، عرضه کنند.

به هر حال با توجه به شتابی که صنعت خودروی چین گرفته، برندهای برخاسته از این کشور دیر یا زود مثل هیوندای و کیا به سطح استانداردهای جهانی رسیده و با برندهای تراز اول به رقابت خواهند پرداخت. از آنجایی که دیگر ما را به خودروسازان داخلی امیدی نیست، شاید گسترش همکاری با خودروسازان جوان اما با برنامه چینی تنها راهکار موجود برای دسترسی به اتومبیل های بروز باشد.

البته با توجه به شرایط اقتصادی موجود، دیگر فرقی نمی کند خودرو بروز باشد یا قدیمی، با زه باشد یا بدون زه؛ این وسیله لازم و ضروری در ساده ترین شکل خود در حال خارج شدن از دسترس عموم مردم است.

The post آلمان مقصد اول چری؛ شاسی بلند پاک Exeed TX از سال 2020 راهی اروپا می شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط