گوگل و توسعه یک دستیار دیجیتالی پایشگر سلامتی به نام Google Coach

امتیاز دهید post

گوگل تا به امروز محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی عرضه کرده و به نظر می رسد که سلامتی و ورزش، هدف گذاری بعدی اش باشد. این کمپانی مشغول کار روی یک دستیار دیجیتالی جدید در زمینه سلامتی است که ظاهراً «Google Coach» نام خواهد گرفت. البته این نام شاید تا زمان عرضه تغییر کند اما گوگل از همین حالا ایده های فراوانی برای سرویس جدید خود دارد.

Google Coach صرفاً یک پایشگر تمرینات ورزشی نیست؛ بلکه فعال باقی نگه داشتن شما، یکی از اصلی ترین وظایفش به حساب می آید. Coach که ظاهراً در داخل کمپانی با نام رمز «Project Wooden» شناخته می شود، با بهره گیری از اطلاعاتی که گوگل درباره شما دارد، اطلاعات مربوط به سلامتی و تناسب اندام را به صورت مداوم در اختیارتان خواهد گذاشت. این دستیار می تواند روتین های ورزشی را به شما پیشنهاد دهد، پیشرفت تان را پایش کند و در صورت از دست دادن تمرینی مقرر، زمانی جایگزین در اختیارتان بگذارد.

دستیار دیجیتالی گوگل ضمناً به پایش تغذیه نیز کمک خواهد کرد. به عنوان مثال بسته به لوکیشن و الگوهایتان، غذایی سالم به شما پیشنهاد خواهد شد. اگر مایل به پخت و پز در خانه نیز باشید، Coach می تواند برنامه غذایی هفتگی و لیست خریدی کامل را برایتان ایمیل کند. گوگل می گوید که Coach شاید حتی قادر به استفاده از اطلاعات تقویم شما برای تشخیص تعداد وعده های غذایی مورد نیاز نیز باشد.

از آن جایی که Google Coach تمام ابعاد سلامتی شما را پایش خواهد کرد، این احتمال وجود دارد که موبایل تان پر شود از نوتیفیکشن هایی که یکی پس از دیگری از راه می رسند. گوگل امیدوار است که با ساخت نوتیفیکیشن های مکالمه ای، این مشکل را برطرف کرده و موبایل کاربران آکنده از نوتیفیکیشن هایی نباشد که به او می گویند در روز چند گام برداشته یا باید آب بیشتری بنوشد؛ در عوض، تمام این اطلاعات می توانند از طریق نوتیفیکیشنی واحد ارائه شوند.

دستیار دیجیتالی جدید گوگل در ابتدا صرفاً روی دیوایس های مبتنی بر Wear OS متمرکز خواهد بود؛ اما امکان استفاده هرچند سطحی و ابتدایی از آن در موبایل های هوشمند نیز وجود دارد. به عنوان مثال می توانید اطلاعات قدیمی را روی موبایل تان تماشا کنید، اما پایش زنده فعالیت ها، ملزم به داشتن یک دیوایس Wear OS است. گوگل باور دارد که Coach راه خود را به اندروید تی وی، گوگل هوم و دیگر دیوایس های این چنینی نیز باز خواهد کرد.

The post گوگل و توسعه یک دستیار دیجیتالی پایشگر سلامتی به نام Google Coach appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط