دونالد ترامپ مسدودیت های محتوا در توییتر و فیسبوک را خطرناک می داند

امتیاز دهید post

دونالد ترامپ معتقد است خاموش کردن صداها در سرویس هایی از جمله فیسبوک و توییتر برای این شبکه های اجتماعی خطرناک است.

ترامپ در مصاحبه با رویترز اعلام کرده که صنعت رسانه های اجتماعی با افزایش مراقبت ها از سوی کنگره برای نظارت بر تبلیغات خارجی روبرو شده اند.

دونالد ترامپ خود در توییتر حساب کاربری با بیش از 53 میلیون فالوئر دارد. بخش صریح و البته بحث برانگیزی از ریاست جمهوری او به استفاده از همین شبکه اجتماعی برای اعلام برنامه ها و سیاست ها باز می گردد البته نباید فراموش کرد از این شبکه برای حمله به منتقدان نیز بهره می برد.

در روزهای اخیر هم رئیس جمهور آمریکا از صنعت شبکه های اجتماعی انتقاد کرده بود. ترامپ بدون ارائه هیچ مدرکی در چندین توییت مدعی شده بود که برخی شرکت ها با صداهای جمهوری خواهان یا محافظه کاران به طور کاملاً تبعیض آمیز برخورد می کنند. البته او به نام این شرکت ها اشاره نکرده و افزوده بود که بسیاری از صداهای خوب و بد نابود شده اند.

این توییت های او به دنبال اقداماتی بود که اپل، آلفابت، یوتیوب و فیسبوک در راستای حذف برخی از محتواهای ارسال شده از سوی وبسیات اینفو وارز انجام داده بودند؛ وبسایتی که توسط یکی از طرفداران تئوری توطئه به نام الکس جونز هدایت می شد. اکنون حساب کاربری توییتر جونز نیز معلق شده است. ترامپ در زمان فعالیت برای کسب مقام ریاست جمهوری در سال 2015 در برنامه ای به میزبانی الکس جونز حاضر شده بود. او گفته:

«من به نامی اشاره نمی کنم ولی آنها برخی افراد مشخص را از توییتر یا فیسبوک حذف می کنند و تصمیمی را می گیرند که حقیقتاً خطرناک است زیرا این [حذف کردن ها] می تواند فردا برای شما اتفاق افتد»

دلیل حذف محتوای مرتبط با جونز از یوتیوب، توییتر و فیسبوک تخطی از توافق نامه ها اعلام شده بود.

توییتر و فیسبوک از پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ خودداری کرده اند. اپل و گوگل هم بلافاصله پس از این موضوع پاسخی ارائه نداده اند.

در ماه جولای مقامات اجرایی از فیسبوک، توییتر و گوگل در مقابل کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده در قوه قضاییه شهادت یاد کرده بودند که اقدام به حذف محتوا بنا به دلایل سیاسی نخواهند کرد.

The post دونالد ترامپ مسدودیت های محتوا در توییتر و فیسبوک را خطرناک می داند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط