راه رفتن عجیب ربات انسان نما به کابوس کاربران توییتر بدل شد [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

به تازگی ویدیویی جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر ۵ میلیون مرتبه مشاهده شده است. این ویدیوی پربیننده به قدم زدن عجیب یک ربات انسان نما اختصاص دارد و این عمل به قدری واقعی انجام شده که به کابوس برخی کاربران بدل شده است.

در این ویدیو که چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد، راه رفتن معمولی یک ربات انسان نما به نمایش گذاشته می‌شود. مدل حرکت و حالت قدم زدن او حس خطر عجیبی به بیننده القا می‌کند. این ربات پس از نزدیک شدن به دوربین نگاه عجیبی به آن می‌اندازد که انگار در همین لحظه نقشه‌ی به پایان رساندن دنیا را در CPU خود پردازش می‌کند.

کاربران زیادی پس از انتشار ویدیو عنوان کرده اند که این ربات انسان‌ نما به کابوس آنها تبدیل شده و باور دارند که دنیا با دستان این اندروید به پایان خواهد رسید.

پس از مدتی مشخص شد که این ربات واقعی نیست و به وسیله‌ی جلوه‌های ویژه گرافیکی طراحی شده است. «نیل بلومکمپ» نوسینده و کارگردان آفریقایی تبار که به ساخت فیلم‌های علمی تخیلی پسا آخر الزمانی نظیر District 9 و Chappie شهرت دارد، اعلام نموده که برخلاف تمامی شایعات موجود، این ویدیو ساختگی است.

او با انتشار پستی در توییتر خاطر نشان کرد:

«اگرچه هیچ کس مثل من از یک رستاخیز رباتیک استقبال نمی‌کند اما این ویدیو، قسمتی از یک سریال کوتاه به نام Adam است.»

با این توییت مشخص شد که ویدیوی یاد شده در واقع مانوری تبلیغاتی برای سریال جدید این کارگردان بوده است.

گفتنی است این سریال قصد دارد داستان ذهن انسانی را به نمایش بگذارد که داخل بدن یک رباتیک زندانی شده است. شباهت حیرت انگیز تصاویر طراحی شده به واقعیت، توسط موتور گرافیکی Unity محقق شده که از موتور‌های معروف بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رود.

جالب اینجاست که هنوز برخی کاربران توییتر حاضر نیستند باور کنند که این ربات واقعی نیست و هنوز آن را نشانه‌ای از ظهور آخرالزمان رباتیک می دانند.

The post راه رفتن عجیب ربات انسان نما به کابوس کاربران توییتر بدل شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط