گوگل به خاطر پایش همیشگی لوکیشن کاربران اندرویدی به دادگاه می رود

امتیاز دهید post

خبرگزاری اسوشییتد پرس اخیراً در گزارشی فاش کرد که سیاست های گوگل در قبال تاریخچه لوکیشن ها، به شکلی گمراه کننده اعلام شده اند. در واقع توضیحات گوگل در صفحه راهنمای Location History به گونه ای بود که کاربر را به این اشتباه می انداخت که در صورت خاموش کردن این قابلیت، دیگر مورد پایش قرار نخواهد گرفت. اما مشخص شد که خاموش کردن تاریخچه لوکیشن، صرفاً از جمع آوری برخی اطلاعات جلوگیری می کند.

گوگل در پاسخ به این گزارش، صفحه راهنمای تاریخچه لوکیشن را به روزرسانی کرد تا اتفاقی که با خاموش کردن این قابلیت می افتد، به شکلی واضح تر بیان شود. اما علی رغم اصلاحیه گوگل، می توان این بحث را مطرح کرد که گوگل در ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران، عامدانه یا در بهترین حالت، سهل انگارانه عمل کرده است. احتمالاً میلیون ها نفر تا به امروز لوکیشن هیستوری خود را خاموش کرده اند و تصورشان بر این بوده که دیگر مورد پایش قرار نمی گیرند.

حالا گفته می شود که یک نفر در پاسخ به رسوایی گوگل، از کمپانی ساکن مانتین ویو شکایت کرده و به دنبال دریافت غرامت است. ناپلئون پاتاسیل در شکایت خود که روز جمعه تنظیم شد می گوید گوگل قوانین مربوط به تعرض به حریم شخصی را در ایالت کالیفرنیا زیر پا گذاشته. گفتنی است او دو دسته بندی متفاوت را برای شکایت نامه خود در در نظر گرفته و بسته به دیوایس مورد استفاده کاربران، اشخاصی که حقوق مدنی شان نقض شده را به «کلاس اندروید» و «کلاس آیفون» تقسیم می کند.

در حال حاضر مشخص نیست که این دسته بندی ها چه تفاوتی برای کاربران دیوایس های اندروید یا آیفون به وجود می آورد و ضمناً میزان غرامت مطالبه شده نیز مشخص نیست.مثل همیشه، می توان تصور کرد که تصمیم گیری قاضی و هیئت منصفه درباره این پرونده ماه ها طول خواهد کشید.

The post گوگل به خاطر پایش همیشگی لوکیشن کاربران اندرویدی به دادگاه می رود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط