چین بزرگ ترین بازار برای تجارت نیمه هادی سامسونگ است

امتیاز دهید post

در پایان ماه جولای گذشته بود که سامسونگ گزارش مالی سه ماهه دوم 2018 را منتشر کرد و همه آمار و ارقام مربوط به تجارت نیمه هادی این کمپانی بسیار مثبت به نظر می رسیدند. سامسونگ به بالاترین میزان درآمد و فروش چیپ های NAND و رم رسید و حالا در گزارشی تازه، بزرگ ترین مشتریان سامسونگ نیز معرفی شده اند. بنابر این مستندات رسمی، شرکت های هواوی، اپل، ورایزن، Deutsche Telekom و Technotronics بزرگ ترین مشتریان سامسونگ الکترونیکس به حساب می آیند.

واحد نیمه هادی سامسونگ در این گزارش خبر از کسب درآمد 42 تریلیون وونی (بیشتر از 37 میلیارد دلار) طی سه ماهه اول و دوم 2018 داده است. حدود 11 درصد از این درآمد به 5 مشتری اصلی سامسونگ در حوزه نیمه هادی اختصاص یافته اما مشتریان چینی، حدود 30 درصد از درآمد (یعنی بیش از 11 میلیارد دلار) را روانه جیب کره ای ها کرده اند.

خبرگزاری Korea Herald گزارش می دهد که به خاطر قوانین سخت گیرانه ایالات متحده، تولیدکنندگان چینی حالا توجهی دوچندان به کمپانی های کره ای و به خصوص سامسونگ نشان می دهند. یکی از تحلیلگران معتقد است که سامسونگ باید در قبال رویکرد خود نسبت به پکن محتاط باشد؛ زیرا چینی ها هم چند وقتی است که به تجارت نیمه هادی ورود کرده اند و امکان دارد در آینده نزدیک، رقبایی جدی در بازار چیپ ها پدید آیند.

علاوه بر این، سامسونگ الکترونیکس که اتکا اش بر بازار چین به شکل چشمگیری افزایش یافته، می تواند یکی از قربانیان درگیری تجاری میان دولت های واشنگتن و پکن باشد؛ درگیری ای که در آن، بسیاری از استانداردهای مبادلات تجاری مورد بی توجهی قرار می گیرند.

عملکرد سه ماهه دوم 2018 برای سامسونگ چندان تحسین برانگیز نیست اما با انتشار گزارش هایی درباره پیش فروش بیشتر گلکسی نوت 9 نسبت به گلکسی اس 9، امید است که این روند تغییر کرده و سامسونگ بازهم دست به رکوردشکنی بزند. این کمپانی ضمناً از یک اسمارت واچ جدید رونمایی کرده و انتظار می رود در نمایشگاه IFA امسال، از سبد محصولات خانگی جدید نیز خود پرده بردارد. بنابراین، گزارش سه ماهه سوم 2018 می تواند حامل اخبار خوبی برای سامسونگ باشد.

The post چین بزرگ ترین بازار برای تجارت نیمه هادی سامسونگ است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط