جزئیاتی بیشتر از کابین پیشرفته آئودی e-tron؛ آینه ها جای خود را به دوربین و صفحات OLED می دهند

امتیاز دهید post

شاید استفاده از دوربین بجای آینه های جانبی ایده جدیدی به نظر برسد، اما در اصل اینطور نبوده و سال ها پیش خودروهای مفهومی با چنین ایده ای معرفی شده اند. برای مثال کادیلاک Solitaire که در اواخر دهه 80 رونمایی شد، فاقد آینه های جانبی بود؛ در عوض وظیفه نمایش اطراف خودرو را چند دوربین بر عهده داشتند.

در حال حاضر اگر چه امکان پیاده سازی ایده دوربین بجای آینه کاملا میسر است، اما برخی مشکلات قانونی بر سر راه خودروسازان قرار گرفته و آنها نتوانسته اند ایده خود را عملی کنند. به نظر می رسد این مساله در حال تغییر بوده و در آینده نزدیک آینه های جانبی سرانجام جای خود را به دوربین های پیشرفته خواهند داد.

audi-e-tron-aerodynamics2

آئودی یکی از خودروسازانی است که سخت تلاش می کند محصولات خود را با جدیدترین تکنولوژی ها به خیابان ها بفرستد. چنانچه نگاهی به کابین آخرین محصولات این کمپانی داشته باشیم، با فضایی جذاب و مدرن روبرو خواهیم شد که در آن نمایشگرهای لمسی متعددی به کار گرفته شده اند.

2020-audi-e-tron-19

بهره گیری از دوربین های دید عقب گام بعدی آئودی در هر چه مدرن تر کردن محصولات خود است. برای این کار ارباب حلقه ها در نظر دارد شاسی بلند تمام برقی E-Tron را به چنین قابلیتی مجهز کند.

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، این شاسی بلند سبز از آپشنی به نام "virtual exterior mirrors" برخوردار خواهد بود. بر اساس اطلاعات جدیدی که اخیرا منتشر شده، آپشن مذکور شامل دو دوربین جانبی و دو نمایشگر 7 اینچی OLED در داخل کابین است.

2020-audi-e-tron-28 (1)

به گفته آئودی، راننده قادر خواهد بود همانند آینه های رایج زاویه و عمق تصاویر نمایش داده شده را بطور دلخواه تنظیم کند. اما بر خلاف این آینه ها امکان زوم کردن بر روی تصاویر نیز وجود داشته و سه حالت پیشفرض برای رانندگی در اتوبان، دور زدن و پارک کردن تعریف شده است.

2020-audi-e-tron-27

حذف کردن آینه های جانبی می تواند از لحاظ آیرودینامیکی بسیار مفید باشد. پیش بینی می شود با حذف این اجزا، ضریب مقاومت در برابر جریان هوا بین 2 الی 7 درصد بهبود پیدا کند. بدیهی است که در این صورت فاکتورهایی مثل مصرف سوخت، مسافت قابل پیمایش و صدای مزاحم باد بهبود می یابند.

Solitaire Concept Cadillac

با عدم نیاز به آینه های جانبی دست طراحان نیز به نوعی بازتر شده و می توان نمای جانبی یکپارچه تری را خلق کرد. البته تصاویر منتشر شده از کابین E-Tron از وجود زائده های کوچک برای نصب دوربین ها حکایت دارند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، برخی موانع قانونی بر سر راه استفاده از دوربین بجای آینه های جانبی قرار دارند. برای مثال قوانین واشینگتن هنوز اجازه بهره گیری از این تکنولوژی را نمی دهد. با این حساب می توان نتیجه گرفت که شاسی بلند پیشرفته ارباب حلقه ها پس از معرفی در سال آینده نخواهد توانست مجوز ورود به این ایالت را دریافت کند. انتظار می رود آئودی E-Tron به عنوان مدل 2020 ابتدا در بعضی از بازارها مثل سرزمین مادری به فروش برسد.

Audi e-tron Concept 2018

قوانین سختگیرانه واشینگتن اجازه استفاده از چراغ های پیشرفته Matrix HD را نیز به آئودی نداده است. این چراغ ها که در شاسی بلند جدید Q8 به کار گرفته شده، با استانداردهای این ایالت سازگاری ندارند.

اوایل امسال نیز آئودی تایید کرد که سدان تشریفاتی A8 را در ایالات متحده بدون سیستم نیمه خودران سطح 3 این کمپانی – موسوم به Traffic Jam Pilot – عرضه خواهد کرد. دلیل این مساله عدم تدوین چارچوبی ملی برای تکنولوژی های مشابه در آمریکا اعلام شد.

The post جزئیاتی بیشتر از کابین پیشرفته آئودی e-tron؛ آینه ها جای خود را به دوربین و صفحات OLED می دهند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط