راهنمای آسفالت 9: با چه ترفندهایی بهترین نتیجه را بگیریم؟

5/5 - (1 امتیاز)

هر چند در آسفالت ۹: افسانه‌ها (Asphalt 9: Legends) از آن جهش آسفالت ۷ به ۸ خبری نیست ولی بازی به قدری ویژگی‌های جدید در خودش جای داده که توانسته در عین شباهت‌هایش یک تجربه متفاوت ارائه بدهد؛ بازی سیستم کنترل جدیدی معرفی کرده، بخش خرید ماشین‌ها به عناوین کارتی شبیه شده و گیم پلی آرکیدتر هم دست سازنده را برای خلق صحنه‌های هالیوودی بازتر گذاشته است.

بنابراین هر چه‌قدر هم که وقت پای آسفالت‌های قبلی گذاشته باشید باز ترفندهایی وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید نتیجه‌ بهتری در مسابقات آسفالت ۹ بگیرید. در مطلب پیش‌رو سراغ همین ترفندها رفته‌ایم اما پیش از آن، بیایید ابتدا نگاهی کلی به تغییرات مهم بازی بیاندازیم. بنابراین اگر با این تغییرات آشنا هستید، همین الان مقدمه را به پایان رسانده و یک راست به سراغ ترفندها بروید.

یکی از جدیدترین قسمت‌های آسفالت ۹ به حضور سیستمی تحت عنوان Touch Drive برمی‌گردد. با فعال کردن این سیستم، ماشین توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و تنها کاری که باید انجام دهید: ترمز، استفاده از نیتروژن و انتخاب جهت در مسیرهای چند راهه است. همچنین در بازی دیگر نمی‌توانید با پرداخت پول هر ماشینی که خواستید را بخرید.

  • نگاهی به Asphalt 9: Legends؛ سریع و کمی خشن
  • رهایی از بی حجمی: ۱۰ بازی‌ موبایلی که کمتر از ۲۵ مگابایت هستند
  • افسانه‌ها ادامه دارند: ۵ بازی موبایلی که بعد از آسفالت ۹ باید به سراغ‌ شان بروید

در آسفالت ۹ برای گرفتن ماشین‌ها ابتدا باید کارت‌های مناسب آن را پیدا کنید. این کارت‌ها نیز در بسته‌های مختلفی به بازیکن داده می‌شود. چرخش 360 درجه و وجود سیستم بنزین از دیگر تغییرات مهم بازی نسبت به آسفالت ۸ هستند؛ در بازی با دو بار ضربه زدن روی صفحه، ماشین 360 درجه دور خودش می‌چرخد و با این کار نوار نیتروژن پر می‌شود.

حضور سیستم بنزین هم باعث شده تا برای انجام مسابقات محدودیت‌هایی داشته باشید. هر ماشین شش بنزین دارد و اگر بنزین یکی از اتومبیل‌هایتان به اتمام برسد، مجبورید چند دقیقه صبر کنید تا آن‌ها دوباره بیشتر بشوند. این‌ها همگی نکاتی بودند که برای مقاله باید می‌دانستید و حالا بیایید نگاهی به ترفندها بیاندازیم.

از Touch Drive استفاده کنید

می‌خواهید چالش بیشتری تزریق بازی کنید؟ دور Touch Drive را خط بکشید. می‌خواهید مسابقات را با نتیجه بهتری به پایان برسانید؟ Touch Drive همان چیزی است که از ابتدا باید به سراغش بروید. این سیستم بازی را تا حد خیلی زیادی ساده می‌کند و حتی بعضی وقت‌ها که ماشین‌تان قدرت زیادی ندارد باز با اتکا به همین کنترل می‌توانید درصد پیروزی در مسابقه را افزایش دهید.

گیم لافت خیلی خوب توانسته Touch Drive را در عنوانش پیاده کند. به خصوص برای مسیرهایی که آشنا نیستند و نمی‌دانید کجا چه واکنشی نشان دهد، این سیستم با ساده‌سازی‌هایش کارتان را راحت‌تر می‌کند. جدا از اینکه دریفت کردن (باعث افزایش نیتروژن می‌شود) هنگامی که Touch Drive فعال است، ساده‌تر خواهد بود.

بهترین ترکیب: نیتروژن+پرش+360 درجه

تجربه شخصی خودم را می‌گویم: بهترین ترفندی که برای تجربه آسفالت ۹ باید بدانید همین است. در عناوین آرکید همیشه باید روی نیتروژن به عنوان بهترین دوست‌تان حساب باز کنید و آسفالت ۹ هم راه‌های مختلفی برای افزایش نیتروژن دارد؛ دریفت، پرش از سطوح شیب‌دار و چرخش 360 درجه.

اما هیچ‌کدام به اندازه ترکیب «نیتروژن+پرش+360 درجه» نمی‌تواند نوار نیتروژن‌ را پر کند. چند ثانیه پیش از آنکه به سطح شیب دار برسید، با نیتروژن سرعت ماشین را زیاد کرده و بعد از پرش با دو بار ضربه روی صفحه 360 درجه در هوا بچرخید. خیلی تخیلی می‌شود ولی مهم اینجاست که نوار نیتروژن را تقریبا کامل می‌کند.

علت اینکه پیش از پرش باید نیتروژن بزنید هم این است که چرخش 360 درجه سرعت ماشین را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر هنگام پریدن سرعت ماشین پایین باشد و 360 درجه بچرخید، احتمال دارد سقوط کنید و به جاده نرسید. استفاده از کمی نیتروژن این خلا را پر خواهد کرد.

به بقیه ضربه بزنید

متاسفانه یا خوشبختانه ماشین‌هایی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، اصطلاحا به یک فوت بندند. وقتی کمی سرعت گرفتید، به آن‌ها ضربه زده و از جریان مسابقه خارج‌شان کنید. کمی ناجوانمردانه به نظر می‌رسد ولی نقش مهمی روی پیروزی‌تان می‌تواند ایفا کند. راهنمای بقیه سایت‌ها را که نگاه می‌کردم، بعضی‌ها هم پیشنهاد داده بودند که از 360 درجه استفاده کنید؛ 360 درجه چرخیده و هم نیتروژن بگیرید و هم ماشین کناری را نابود کنید.

از کدام نیتروژن استفاده کنیم؟

آسفالت ۹ سه سطح نیتروژن دارد و اینکه در چه مواقعی کدام یک را به کار بگیرید، خودش می‌تواند یک استراتژی مهم برای پیروزی باشد. آن هم به یک دلیل: مسیرهای بازی کوتاه‌تر شده‌اند و اگر هر نیتروژنی که به دست می‌آورید را زود استفاده کنید، به نتیجه‌ای نمی‌رسید. در سطح اول سرعت ماشین کمتر زیاد شده و از آن طرف نوار نیتروژن هم دیرتر به پایان می‌رسد.

در صورتی که سطح سوم برعکس بوده و با وجود اینکه سرعت‌تان را به بالاترین حد ممکن می‌رساند اما خیلی زود تمام می‌شود. سطح دوم نیز بین این دو قرار دارد. نکته اینجاست سطح اول نیتروژن خیلی وقت‌ها آن نتیجه‌ای که می‌خواهید را نمی‌دهد و بهتر است که از سطح دوم و سوم استفاده کنید.

بزرگترین محدودیت: بنزین

معمولا وقتی یک ماشین خیلی خوب دست‌مان می‌آید با همان مسابقه‌ها را پیش می‌بریم. جذابیتش هم همین است ولی حضور سیستم بنزین در آسفالت ۹ باعث شده تا با محدودیت‌هایی مواجه شویم. بنابراین اگر از آن دسته بازیکن‌هایی هستید که وقت زیادی را پای بازی می‌گذارید، از این به بعد جای اینکه با ماشین‌های قوی‌تر مسابقه بدهید ابتدا از اتومبیل‌های ضعیف‌تر استفاده کنید و برای مسابقات خیلی سخت‌تر به سراغ گزینه‌های قدرتمندتان بروید.

همه‌چیز را ارتقا ندهید

آسفالت ۹ یک بازی آرکید است و همانند عناوین شبیه‌سازی، بخش‌های مختلف ماشین‌ها آن‌قدرها به یکدیگر مرتبط نیستند. به همین خاطر وقتی می‌خواهید ماشینی را ارتقا بدهید، ابتدا روی قسمت‌هایی که حس می‌کنید باید بهتر بشوند سرمایه‌گذاری کنید و در ادامه به سراغ بقیه بخش‌ها بروید. اگر هم از Touch Drive استفاده می‌کنید، یک پوئن مثبت نسبت به بقیه دارید؛ نیازی نیست هزینه‌ای برای هندلینگ (بهبود کنترل ماشین) بگذارید و پول‌هایتان را در وهله اول برای نیتروژن و افزایش سرعت بگذارید.

چگونه ماشین‌های جدیدتر را باز کنیم؟

آسفالت ۹ ماشین‌های برند زیادی داشته و تجربه رانندگی با هر کدام از آن‌ها جذابیت‌ خودش را دارد. با این وجود سیستم کارتی کمی کار را سخت‌تر کرده است. جدا از اینکه چون بازی تمام آنلاین شده دیگر نباید انتظار نسخه مود یا هک این عنوان را داشته باشیم. در هر صورت با راه‌هایی می‌توانید سریع‌تر به چیزی که می‌خواهید برسید.

اولین آن‌ها گرفتن پرچم هر مسابقه در بخش مرحله‌ای (My Career) بازی است. همانند بقیه عناوین که معمولا از سیستم سه ستاره استفاده می‌کنند، گیم‌لافت سیستم پرچم را در عنوانش پیاده کرده و بنابراین اگر در هر مسابقه، کاری که گفته را انجام دهید (مثلا در کمتر از 1 دقیقه ببرید) پرچم آن مرحله را می‌گیرید.

نکته اینجاست به دست آوردن پرچم‌های بیشتر به معنای افزایش جایزه‌ها بوده و از طرف دیگر باعث می‌شود تا بقیه حالت‌های گیم پلی را زودتر باز کنید. یکی از این حالت‌های گیم پلی هم رویدادها (My Daily Event) هستند که هر از چند گاهی برگزار شده و به خاطر جوایز ارزشمندی که دارند، گزینه خوبی برای گرفتن کارت‌های بیشتر ماشین‌ها به حساب می‌آیند.

همچنین در بازی ارزی با نام Token وجود دارد. توکن‌ها حکم همان الماس‌های کلش رویال یا کلش آو کلنز را دارند و اگرچه کمیاب هستند ولی با آن‌ها می‌توانید آیتم‌های ارزشمندی را بخرید. هیچوقت توکن‌ها را صرف خرید‌های بیهوده نکنید و اگر می‌خواهید ماشین‌های بهتری بگیرید، پیشنهاد می‌کنم فقط برای گرفتن پک‌ کارت‌ها از این ارز را استفاده کنید.

The post راهنمای آسفالت 9: با چه ترفندهایی بهترین نتیجه را بگیریم؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط