مایکروسافت: سونی به نظر گیمرها در مورد کراس‌پلی اهمیت نمی‌دهد

امتیاز دهید post

مدتی پیش کنیچیرو یوشیدا، مدیر اجرایی سونی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که از آن‌جایی که پلی استیشن 4 بهترین پلتفرم برای بازی کردن بوده و قابلیت کراس‌پلی با پلتفرم‌هایی نظیر پی سی برقرار است، سونی در حال حاضر سیاست خود در رابطه با این قضیه را تغییر نخواهد داد.

احتمالا می‌دانید که در حال حاضر کاربران تمام پلتفرم‌هایی که بازی فورتنایت برای آن‌ها عرضه شده است می‌توانند با یکدیگر بازی کنند اما کاربران پلی استیشن 4 از این امکان بی بهره‌اند. بعد از واکنش یوشیدا، مارک ایبارا، مدیر بخش برنامه‌ریزی برند ایکس باکس در توییتی تازه گفته که سونی به حرف گیمرها توجه نمی‌کند:‌‌ «تمام بازی‌ها باید از قابلیت کراس‌پلی بهره ببرند و گیمر‌ها باید حق انتخاب در رابطه با این قضیه را داشته باشند.»

پاسخ ایبارا نشان می‌دهد که مایکروسافت هنوز در حال فشار آوردن به سونی برای تن دادن به قضیه تجربه میان پلتفرمی است. شان لیدن، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در آمریکا پیش از این گفته بود که این کمپانی در حال کار روی راه‌حلی است که جزییات آن به‌زودی اعلام خواهند شد که البته هنوز خبری از این قضیه نشده است.

مدیر ارشد اجرایی نینتندو، سوسومو تاناکا هم طی جلسه‌ای با سهام‌داران این شرکت اظهار داشته که نینتندو مشتاق همکاری با دیگر سازندگان کنسول بر سر کراس پلی است: «کراس‌پلی اساسا از مکالمات بین ناشرها و صاحبان پلتفرم تشکیل می‌شود. ما تمایل داریم تا هر کاری از دستمان بر می‌آید را برای ناشران انجام دهیم و اکنون ناشران خواستار یکپارچگی در زمینه کراس‌پلی هستند. بعضی از شرکت‌ها نیز درباره رسیدن به این دستاورد مطمئن نیستند. پس ما به مذاکرات خود ادامه می‌دهیم.»

جدا از فورتنایت می‌توانید بازی‌هایی مانند ماینکرفت هم از قابلیت کراس‌پلی بین نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان بهره می‌برند.

بسیاری دلیل همکاری سونی با نینتندو و مایکروسافت در رابطه با این قضیه را پول می‌دانند و ظاهرا مدیران سونی دوست ندارد بازی خاصی روی ایکس باکس وان خریداری شده و کاربر این کنسول بتواند از جامعه کاربری پلی استیشن 4 استفاده کند.

The post مایکروسافت: سونی به نظر گیمرها در مورد کراس‌پلی اهمیت نمی‌دهد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط