راهنمای خرید وسایل مورد نیاز دانشجویان خوابگاهی و خانه دانشجویی

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

۱۲ سال از زندگی خود را داخل مدرسه و به کلنجار رفتن با افراد داخل آن گذرانده‌اید. در حالی که تصور می‌کنید بالاخره همه چیز قرار است تمام شود و وارد بخش جدیدی از زندگی‌تان شوید، با این حقیقت تلخ برخورد می‌کنید که مدرسه حداقل ۵ سال دیگر ادامه دارد. حداقل می‌توانید دل‌تان را به این موضوع خوش کنید که از این پس، کمی چگونگی گذر روزها دست خودتان است.

احتمالا تازه دانشجو شده‌اید و می‌خواهید به تنهایی یا به همراه چند نفر از دوستان، خانه‌ای برای خود بگیرید. یا شاید هم دانشجو هستید و تعطیلات دو سه ماهه‌ی تابستان را پیش خانواده گذارنده‌اید و می‌خواهید به خانه‌ی دانشجویی خودتان بازگردید. احتمال اینکه در یک خوابگاه مستقر شده باشید هم کم نیستید. در هر حال، ما تصمیم گرفتیم تا لیستی از محصولاتی که برای خانه‌ی دانشجویی یا خوابگاه خود نیاز دارید، تهیه کنیم.

اگر خانه‌ی دانشجویی ندارید یا در خوابگاه مستقر نیستید، احتمالا مثل ما خاطرات دانشگاه‌تان به مسخره بازی‌های سر کلاس محدود می‌شود و چندان ارزش تعریف ندارند. پس حتی اگر در شهر خودتان دانشگاه می‌روید، حتی برای یکی دو شب به خانه‌ی هم‌کلاسی‌های خود حمله کنید و کمی خاطره برای‌تان خودتان بسازید.

می‌توانید مطمئن باشید محصولاتی که در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم، در خانه‌ی دانشجویی یا خوابگاه به کارتان خواهد آمد.

هدفون

اولین و مهم‌ترین محصولی که باید به خرید آن فکر کنید، یک هدفون یا هندزفری است. ما مشخصا هدفون را پیشنهاد می‌کنیم، چون صدا در هر حال به داخل هندزفری‌ها راه پیدا می‌کند و مطمئن باشید که نباید بگذارید چنین اتفاقی بیافتد. زمانی که چند نفر مجبور هستند با یکدیگر زندگی کنند، باید با سبک و سیاق زندگی یکدیگر کنار بیایند.

همین حالا به شما این را می‌گوییم که فرقی نمی‌کند وسط روز باشد، یا چند ساعت پس از نیمه‌ی شب، هر لحظه ممکن است هم‌خانه‌ای‌های شما تصمیم به تولید صدا بگیرند. در این حالت، تنها راه فرار شما یک هدفون است. هدفون را باید روی گوش خود بگذارید و سعی کنید غرق دنیای خود شوید؛ طوری که باید تمام تلاش خود را بکنید تا ذهن‌تان با اتفاقی که در فاصله‌ی چند متری‌تان در حال روی دادن است و شما بخشی از آن نیستید، کنار بیاید.

در عین حال، می‌توانید مطمئن باشید احتمال اینکه سلیقه‌ی شما و هم‌خانه‌ای‌تان نزدیک به هم باشد، بسیار پایین است. در نتیجه باید قید تماشای یک فیلم یا سریال با یکدیگر را بزنید. چند سال آینده باید فیلم‌های خود را در یک صفحه‌ی لپ‌تاپ تماشا کنید؛ آن هم با یک هدفون روی گوش‌تان.

مشاهده محصول

چایی ساز

چایی ساز دومین محصول مهمی که است که باید در هر صورت در خانه‌ی دانشجویی یا خوابگاه داشته باشید. قوت غالب شما در چند سال آینده و در خانه‌ی دانشجویی، چای است. دوستان‌تان ممکن است ادا و اطوارهای خاص خودشان را داشته باشند و به جای چای، گیاه‌های مختلف دم کنند، ولی اساسا سر و ته انواع مختلف چای و قهوه و دم کردنی‌ها را در یک دسته‌ی چای به هم می‌آوریم.

این را هم به شما بگوییم که از بسته‌ی چایی ساز خفن و گران قیمتی که قصد تهیه‌ی آن را دارید، فقط آب جوش و کتری برقی آن است که به کارتان خواهد آمد. در نتیجه بی‌خیال یک دستگاه چایی ساز بزرگ و قوری و این‌ها شوید و یک کتری برقی بگیرید که برای‌تان آب جوش می‌کند.

موارد استفاده از آب جوش بسیار زیاد است و زمانی نعمتی به اسم کتری برقی را درک می‌کنید که با یک عدد چای کیسه‌ای، شش لیوان چای جلوی دوستان خود می‌گذارید.

یک توصیه‌ی درست و درمان هم بکنیم خالی از لطف نیست. حتما به هنگام خرید کتری برقی، یک مدل فلزی تهیه کنید، چون ظاهرا نگه داشتن و جوش کردن آب، در یک کتری پلاستیکی کار چندان صحیحی نیست.

مشاهده محصول

مودم همراه

بدون شک چه شما و چه دوستان‌تان، حتی قبل از اینکه دو سه ست لباس زیر در چمدان خود بگذارید، از این موضوع مطمئن شده‌اید که لپ‌تاپ و شارژر و بند و بساط آن را جای نگذارید. اگر محبوبیت زیادی نداشته باشید، زمان در خانه‌های دانشجویی برای‌تان زود نخواهد گذشت و باید در راستای شب کردن روز خود، به اینترنت و گوشی هوشمند و لپ‌تاپ خود تکیه کنید.

اینترنت فقط هم وسیله‌ی وقت گذرانی شما نخواهد بود و نقش مهمی در پیشرفت‌های درسی‌تان و صد البته پیشرفت روابط‌های شما خواهد داشت. چه بخواهید مقاله‌ای از اینترنت کپی پیست کنید و به استادتان تحویل دهید و چه بخواهید پروفایل فیس‌بوک یک نفر را از ابتدا تا انتها رصد کنید تا از علایقش سر در بیاورید، در هر صورت به اینترنت نیاز خواهید داشت.

هزینه‌ی خرید مودم و اینترنت حسابی بالا رفته است و پیشنهاد اول ما هم این است که یک اینترنت ثابت برای خانه‌ی خود بگیرید. با این حال، خوابگاه‌ها و خانه‌های دانشجویی خط تلفن ندارند و تنها انتخاب مقابل شما، خرید یک مودم همراه است. مودم‌های همراه آن‌قدر گران شده‌اند که حتی برای خرید ارزان‌ترین نوع آن‌ها هم باید هزینه‌ی زیادی کنید؛ در نتیجه کمی روی بودجه‌ی خود بگذارید و یک مودم خوب بخرید.

مشاهده محصول

مایع ظرفشویی

خواهشا اگر خانه‌ی دانشجویی می‌گیرید یا به خوابگاه می‌روید، آن لیوان چای خود را سه هفته‌ی تمام پشت سر هم استفاده نکنید و هر از گاهی، برای سلامتی خودتان می‌گوییم، آن را بشویید. محصول پیشنهادی چهارم ما برای خانه‌های دانشجویی، مایع ظرفشویی است.

تصور نکنید که مایع ظرفشویی، فقط هم برای شستن ظرف‌ها کاربرد دارد. یک مایع ظرفشویی به درد شستن دست و مشخصا به درد تمیز کردن عینک می‌خورد. گوشی‌های موبایل و لوازم دیگر خود را هم می‌توانید با مایع ظرفشویی به خوبی تمیز کنید.

زمانی که به دنبال مایع ظرفشویی مناسب برای خانه‌های دانشجویی می‌گشتیم، به مایع ظرفشویی پریل با رایحه‌ی «شب‌های تابستان» برخورد کردیم. شب‌های تابستان، آن هم در خانه‌های دانشجویی، رایحه‌های عجیب و غریبی به مشامتان برخورد می‌کند و ما هم برای اینکه این بخش از تجربه‌ی خانه‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها را از بین نبریم، پیشنهاد می‌کنیم همان مایع ظرفشویی با رایحه‌ی شب‌های تابستان را تهیه کنید.

مشاهده محصول

فندک آشپزخانه

آخرین پیشنهاد ما برای خرید در خانه‌های دانشجویی، یک فندک است. بدون شک چه شما، چه هم‌خانه‌ای‌های شما و چه دوستان‌تان که قرار است به خانه‌ی شما بیایند، بی‌نیاز به فندک نخواهند بود. با این حال، با توجه به اینکه در خانه هستید، این فرصت مقابل‌تان وجود دارد تا استفاده از یک فندک را برای دوستان‌تان راحت‌تر کنید؛ یعنی به جای یک فندک معمولی، یک فندک آشپزخانه تهیه کنید.

بی‌خیال فندک‌های لوکس و گران و عجیب غریب شوید، چون یا آن‌ها را گم می‌کنید، یا توسط دوستا‌ن‌تان پیچانده می‌شوند؛ که البته اگر احساس می‌کنید فندک خود را گم کرده‌اید، کم و بیش باید به همان ایده‌ی پیچانده شدن یقین پیدا کنید.

یک فندک آشپزخانه نه تنها اندازه‌ی بزرگی دارد و گم نمی‌شود، بلکه با استفاده از آن می‌توانید به سادگی از گاز گرفته تا هر چیز دیگری که دم دست‌تان است را، مثل موی دست هم‌خانه‌ای‌تان که خوابیده است، بسوزانید.

مشاهده محصول

The post راهنمای خرید وسایل مورد نیاز دانشجویان خوابگاهی و خانه دانشجویی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط