فراتر از تصور؛ سود عظیم فراری به ازای تولید هر دستگاه خودرو

امتیاز دهید post

برند شهیر فراری در سال 1939 توسط انزو فراری بنیان نهاده شده است و به لطف پیروزی در مسابقات مختلف و سابقه فوق العاده خود در ساخت محصولات فوق سریع از محبوبیت فوق العاده ای بین افکار عمومی و کلکسیونرهای حرفه ای اتومبیل برخوردار است. حال طبق مطالعات دکتر Ferdinand Dudenhoffer رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات صنعت خودروسازی در دویسبورگ آلمان، فراری به ازای هر محصول به صورت متوسط 80 هزار دلار سود می کند. با این رقم شما می توانید یک مرسدس بنز C Class در بالاترین رده تجهیزاتی و فنی یا تسلا مدل X را خریداری کنید.

در حال حاضر محصولات این کمپانی ایتالیایی از 200 تا بیش از 300 هزار دلار به فروش می رسند و مدل های کلاسیک و تولید محدود آن ها نیز اکثرا قیمت های میلیون دلاری دارند.

طبق تحقیقات صورت گرفته این عدد، مقدار متوسط سودی است که پیش از اخذ مالیات و سود درآمد برای نیمه اول سال 2018 میلادی با توجه به تعداد محصولات به فروش رسیده بدست آمده است.

Ferrari 488 Pista

برای مقایسه بد نیست بدانید شرکت پورشه برای آن دسته از محصولات تولیدی خود که در بازه قیمتی بین 50 تا 150 هزار دلار قرار دارند به ازای هر خودرو در حدود 17.250 دلار سود می کند. سه برند مشهور آلمانی یعنی بی ام و، مرسدس بنز و آئودی نیز به طور یکسان به ازای فروش هر خودرو 10.500 دلار سود می کنند.

سال گذشته فراری بیش از 8400 دستگاه خودرو فروخته است و در حال حاضر این کمپانی بیش از 22.7 میلیارد دلار ارزش گذاری می شود.

در سال 2017 میلادی 8398 دستگاه و در سال 2016 میلادی 8014 دستگاه سوپرخودرو توسط این کمپانی خودروسازی ایتالیایی به فروش رسیده است. با توجه به رقم پایین تولیدات، فراری توانسته بهای بالای محصولات خود را به خوبی به بازار دیکته کند.

برای مقایسه بیشتر بهتر بدانید پورشه که به عنوان یک برند ارزان قیمت تر نسبت به فراری شناخته می شود در سال گذشته بیش از 246 هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده که بسیار بسیار بسیار بیشتر از فراری است. جالب است بدانید سود خالص فراری در یک چهارم ابتدایی سال جاری بیش از 178 میلیون دلار بوده است که حکایت از افزایش 19 درصدی دارد.

فراری

در هر صورت شاهد حاشیه سود بسیار بالای فراری برای فروش هر یک از محصولاتش هستیم که با توجه به این که محصولات این شرکت ماه ها پیش از رونمایی رسمی در بسیاری از موارد به طور کامل پیش فروش می شوند. انتظاری جز این هم نمی توان داشت.

استراتژی فراری در این زمینه را باید مشابه استراتژی برند های لوکس دنیای مد قلمداد کرد. تولید کم تیراژ، تبلیغات فوق العاده وسیع، حفظ بازار دست دوم به روش های پیچیده و البته ارائه محصولی کاملا متفاوت نسبت به بسیاری رقبا باعث شده تا مشتریان به خرید یک خودرو فراری به چشم یک تصمیم سرمایه گذاری شیرین بنگرند.

به این صورت که تقریبا هیچ کدام از محصولات سال های اخیر فراری در زمان فروش دچار افت قیمت نمی شوند و بعضا خریداران می توانند سود خوبی را نیز از نگهداری یک فراری کسب کنند. پرستیژ ویژه و لذت بالای رانندگی نیز مزید بر علت می شود تا شمار خریداران بسیار بیشتر از تیراژ کمپانی باشد و مشتریان برای بدست آوردن کلید یک اسب سرکش زاده مارنللو صف بکشند.

The post فراتر از تصور؛ سود عظیم فراری به ازای تولید هر دستگاه خودرو appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط