عکس جدید هابل از عمق فضا 15 هزار کهکشان مختلف را نشان می دهد

امتیاز دهید post

تلسکوپ فضایی هابل نزدیک به 30 سال است که نقش چشم انسان را در فضا بازی کرده و به دور از آلودگی های درون اتمسفر، تصاویر با کیفیتی را از اجرام آسمانی مختلف به زمین مخابره می کند.

حالا ستاره شناسان جدیدترین تصویر ثبت شده هابل از کهکشان های جهان را منتشر کرده اند که با ترکیب تصاویر طیف های فرابنفش، فروسرخ و نور مرئی، پر جزئیات ترین عکس ثبت شده توسط تلسکوپ مذکور را به نمایش می گذارد.

محدوده شمالی

در میان این کهکشان ها، 12 هزار کهکشان در مرحله تولید ستاره قرار دارند

تصویر جدید محدوده ای وسیع از فضا را در بر گرفته و 15 هزار کهکشان متمایز را نشان می دهد. در میان این کهکشان ها، 12 هزار کهکشان در مرحله تولید ستاره قرار دارند و اکثر کهکشان های دورتر (نقطه های قرمز رنگ) نیز بیش از 11 میلیارد سال عمر کرده اند. عکس مذکور که 14 برابر مساحت بیشتری نسبت به تصویر قبلی در سال 2014 را پوشش می دهد، طی پروژه کاوش عمیق فرابنفش هابل (HDUV) به ثبت رسیده است.

هابل

محدوده جنوبی

لازم به ذکر است که تلسکوپ فضایی هابل تا این لحظه پنج سال بیشتر از زمان پیش بینی شده عمر کرده اما با این حال، احتمالاً تا چند سال آینده همچنان شاهد ارسال تصاویر حیرت انگیز این تلسکوپ از فضای بی کران خواهیم بود.

از سوی دیگر پرتاب تلسکوپ فضایی جدید «جیمز وب» که قرار است بسیاری از وظایف هابل را بر عهده بگیرد، تا سال 2021 به تعویق افتاده اما مسلماً پس از قرارگیری در مدار، تصور ما را از جهان بیرون دگرگون خواهد کرد.

تحقیقات جدید به اشتباه 50 ساله در مورد کهکشان اندرومدا پایان داد

The post عکس جدید هابل از عمق فضا 15 هزار کهکشان مختلف را نشان می دهد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط