مجلس تسلیم خودروسازان؛ افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون

امتیاز دهید post

مجلس افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت خودرو های زیر 45 میلیون تومان را تائید کرد و به تمام شایعاتی که چند روز اخیر پیرامون افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی منتشر شده بود، جامه عمل پوشاند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد که در جلسه‌ روز گذشته با خودروسازان، مقرر شد حدود 70 هزار خودرویی که به دلیل نقص قطعه در پارکینگ‌ها وجود دارد، تکمیل و طی 10 روز تا دو هفته آینده وارد بازار شود. به گفته «داریوش اسماعیلی» در این جلسه مقرر شد که پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های سایپا و ایران خودرو صورت گیرد و شرکت سایپا از امروز این کار را انجام خواهد داد، همچنین برنامه ریزی به گونه‌ای خواهد بود که خودروسازان دیگر کسری قطعه نداشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره تصمیم‌گیری برای قیمت خودرو گفت:

«با تصمیمی که گرفته شده خودرو‌های زیر 45 میلیون 20 تا 25 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.»

وی درباره افزایش قیمت خودرو‌های بالای 45 میلیون تومان عنوان کرد که به دلیل اینکه عمده نیاز مردم روی خودرو‌های زیر 45 میلیون تومان است درباره خودرو‌های بالای 45 میلیون تومان در حال حاضر تصمیم گیری نشده است.

طبق گفته اسماعیلی در بازه زمانی فعلی شورای رقابت از روند قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شده و سازمان حمایت عهده دار این مسئولیت شده است.

گفتنی‌ست که طی دو روز گذشته شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای داخلی که از سوی خودروسازان مطرح شده بود را رد کرد و وزیر صنعت نیز رای شورای رقابت را فاقد صلاحیت دانست و توضیح داد که بر اساس بند 4 و 5 مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تنها مرجع کارشناسی قیمت در کشور هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان است و تمامی مراجع قانونی قیمت گذاری مکلف‌ند که نظرات کارشناسی این هیات را مبنای تصمیمات خود قرار دهند.

به این ترتیب شورای رقابت از چرخه تعیین قیمت برای خودرو کنار رفت. همزمان شایعه‌ای مبنی بر افزایش قیمت خودروها از 7 میلیون و 500 هزار تومان تا 9 میلیون و 500 هزار تومان منتشر و ساعاتی بعد تکذیب شد که به عقیده بسیاری این شایعه به دلیل سنجش ظرفیت بازار منتشر شده بود و حالا مجلس با افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان موافقت کرد.

The post مجلس تسلیم خودروسازان؛ افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط